ماسارو ايموتو؛ [مترجم] نفيسه معتکف
۱۳۹۷-۱۱-۰۹

تصويري از عشق بر روي آب

م‌ت/ ت ‎۷۹۳‎ الف ۲۹۱‎ /۲۱۲

   این کتاب ارزشمند هم جزو آثار برجسته دکتر ایموتو  وتحقیقات گسترده او درمورد آب است در این کتاب با مطالب بسیار جالبی برخورد می کنید که دیدی وسیع ولطیف در مورد زندگی به انسان هدیه می کند.

   در چکیده روی جلد میخوانیم دکتر ایموتو کشف کرده است که افکار، کلام واحساس ما روی بلورهای حاصل از انجمادآب تأثیر می گذارد ازآنجاکه بیشتربدن انسان وکره زمین از آب تشکیل شده، یافته های او تحولی عظیم در جامعه بشزی بوجود آورده است. در این کتاب کشفیات دکتر ایموتو در پیداکردن جواب سوالات که ما ازکجا آمده ایم چرا اینجا هستیم و به کجا می رویم کمک زیادی به ما می کند.

   در این کتاب که از زبان خود نویسنده است او مسائل ومشکلاتی را که طی تحقیقاتش برایش رخ داده با شما مطرح می کند شاید برای اینکه بدانیم او در باره این تحقیقات چنان مصمم بوده وجدی کار کرده که حتی زندگی خانوادگی اش به خطر افتاده وعشق مادر وهمسرش به او در این امر یاری رساندند. درضمن این جدیت به ما ثابت می کند آنقدر این موضوع اهمیت دارد که به هیچ عنوان نمی توان آن را شوخی و یا حتی سرگرمی تصور کرد.

قلب سرشار از امید

   در این کتاب با عناوین وتیتر های زیبایی مواجه می شوید که ذوق خواندن را درشما به حد اکثر می رساند، ازجمله این تیتر «امید» دکتر ایموتو زمانی که کلمه نا امیدی را روی کاغذی نوشت وروی بطری آب گذاشت بعد از منجمد کردن  یک قطره از آن آب ودیدن آن زیر میکروسکپ با کریستالی از بلور آب مواجه شد که تعجب وتحسین اورا برانگیخت .

   دکتر ایموتو می نویسد در آغاز من تصورنمی کردم با نشان دادن لغت « نا امیدی» آب بلور ببندد  اما بلوری شش ضلعی درست شد شاید می خواست بگوید که در نا امیدی هم امیدی نهفته است بنظر می رسید بلور آب کوچک شده ماهم وقتی نا امید شویم تحلیل می رویم  واین حس به میزان 80 در صد است در حالی که بسیت درصد بقیه همان امید پنهانی ماست وآب به خوبی آن را نشان داد.

   آقای ایموتو همچنین کشف کرده که عبارات زیبا به زبانی باشد موجب تشکیل بلورهای زیبا می شود و بالعکس عبارات نا مطلوب اشکال ناهنجاری را بوجود می آورد او تأثیر ارتعاش را بر روی آب امتحان کرد و نیز این نظر را مطرح کرد که همه اشیا اطراف ما ارتعاش دارند اما ما همه را نمی شنویم که اگر قرار بود بشنویم آسایش نداشتیم، فکرش را بکنید زمانی که خسته از کار روزانه سر بر بالین بگذارید اگر قرار باشد صدای بالشت زیر سرتان را بشنوید چه حالی خواهید داشت.

متأثر

   متأثر یعنی احساس داشتن حسی معرکه واحساس برانگیز، این لغت پایه واساس پدیده ی  طنین افکنی است بیایید حسی متأثر کننده را در خود ایجاد کنیم و به جزئی بودن آن فکر نکنیم. آبی که در بدن شماست این حس را جذب می کند و بلورهای زیبای آن در بدن شما تشکیل میشود وشما زیبا وهم سو با خدا خواهید شد. بطور مثال عبارت« دوستت دارم» بلوری بسیار زیبا تشکیل داد این بلور حس گستردگی رشد رو به بیرون داشت. امتحان کنید وقتی این عبارت را بکار می برید چه حس زیبایی برای شما بوجود می آید این حس زیبا دراثرتشکیل همین بلورهای زیبا در شماست.

من آب هستم

   دکتر ایموتو در این کتاب می نویسد زمانی آگاه شدم آب هستم که کند وکاوم مرا به درک این مطلب کشاند که آب ماهیت هدو(ارتعاشی) دارد و روشی درمانی تحت عنوان آب هدو درمانی را ایجاد کردم.

ازجمله تیترهای جذاب این کتاب اسرار ارتعاش (صدا)؛ انرژی دار شدن (طنین)؛ تبادل انرژی(خلوص)؛ ارتعاش صدا(شباهت)هستند که خواندن آنها رابه شما توصیه میکنم.

   آقای ایموتو با وجود اینکه مذهب بودایی دارند از مبدأ ومقصد ما سخن بمیان آوردند  این موضوع مهم گرچه درقالب داستانهایی مطرح می شود اما قبل آن با دلایل علمی ثابت می شود، اینکه منبع ما چیست؟ نقش ما چیست؟ ازچه زمانی آب روی کره  خاکی وجود داشته است؟ بدنبال این مباحث نظراتی را مطرح می کند که بسیار خواندنی است
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید