ماسارو ايموتو؛ [مترجم] نفيسه معتکف
۱۳۹۷-۱۱-۰۹

تاثير دعا بر روي آب

ت ۷۹۳ الف ۲۹۱‎/۲۱۲

معرفی کتاب:
 

    در چکیده این کتاب روی جلد میخوانیم: دکتر ایموتو به گونه ای جالب وتحسین برانگیز بلورهای آب را که نماد واکنش پررمز و راز آب در برابر کلام، افکار و احساسات ما است به تصویر می کشد وبه ما نشان می دهد که چگونه تأ ثیرات مثبت دعا گوی سبقت را از علم می رباید با احترام گذاشتن به آب و نثار عشق وقدر دانی تان به آن ارتعاشات شفا بخش دریافت خواهید کرد اگر نگرش شما مثبت باشد آب تغییر می کند شما تغییر می کنید من تغییر میکنم در نتیجه بشر به زندگی دلخواه خواهد رسید.

مثل آب

شنیدید مثل آب خوردن اما تا به حال به آن فکر کرده بودید این ضرب المثل از کجا نشأت می گیرد؟ شاید ازهمین تغییرباشد.

   آقای ایموتو در مقدمه این کتاب می نویسد: من این مقدمه را به این دلیل مهیا کردم تا چگونگی روند کار اطلاعاتی دقیق تر به شما بدهد، در ضمن دوست داشتم به سراغ اهمیت دعا وشیوه ومفهوم کلمات آن بروم.

بیایید برای هم دعا کنیم :خودت را دوست بدار

   در این کتاب دکتر ایموتو چگونگی آشنائیش را با دکتر لورنزن بیان میکند واز انگیزه ای که او در مورد تحقیقاتش در مورد آب داشت صحبت میکند ومراحل این تحقیقات را بیان می دارد در این کتاب هم از هدو صحبت میکندومی گوید: انرژی ارتعاش است چون همه چیز از اتم درست شده است واتمها در هسته خود مرتعش هستند، می توان گفت در مواد آلی ارتعاشات همان حیات هستند درست مانند قلب شما

امواج خالص به جاهای دورتر می رسند. وقتی ما به مراقبه ی ذهن می پردازیم به ما گفته می شود به حالت معنوی خلأ دست می یابیم، یعنی حالتی که نفس را متعالی می کند، شاید به این مفهوم باشد که وقتی ما در مسیر عادی زندگی مان راجع به مسائل فکر می‌کنیم بین ارتعاشات وافکار ما شکافهایی ایجاد می‌شود که با ایجاد موجهای کوتاه تداخل پیدا می‌کند و مانع رسیدن افکار ما به دور دستها می شود.

با خواندن این مطالب به این امر پی‌می بریم که چقدر توانایی داریم که از نعمتهای خدا دادی درون خود واطراف جهان پیرامونمان بهره ببریم وچقدر درحق خود کوتاهی می‌کنیم. وماظلمونا ولکن کانوا بانفسهم یظلمون

   دکتر ایموتو میگوید دعا و کلمات آب بلورها را تغییر می‌دهد و بدنبال آن چهارمورد تحقیقی را بیان می دارد: در تحقیق اول از پانصد مربی هدو میخواهد از فاصله ای دور از شهری دیگر متفق شوند وتمرکز کنند روی آبی که روی میز آقای ایموتو بود ونتیجه شگفت انگیز بود آب لوله کشی شهر که تا قبل از این شکل زیبایی نداشت به یک کریستال شش ضلعی زیبا تبدیل شده بود.

در این تحقیقات مشخص شد که دعا از راه دور هم اثر دارد، او از نظر علمی هم این مطلب را چنین توضیح می دهد: من اعتقاد دارم حتی گرد وغبار هرچقدر ریز باشند می تواند تا سطح اتمی برسد. تا وقتی چیزی حالت مادی خودرا حفظ کند هرقدرهم ریزباشد باز ممکن نیست وارد سطح ابتدایی شود این است دنیای هدو یعنی حواس وتصاویر .

   دکتر ایموتو با نموداری توضیح می دهد که اوراد و دعاهای کشیش ارشد به مرحله ذرات ابتدایی رسید وتصویری ایجاد کرد در واقع این تصویر نقش قانون طراحی را در دنیای سه بعدی واقعی در ماورای سطح اتمی بازی می کرد. در تحقیق دوم که واقعا شگفت انگیز بود دعای کشیش روی آب دریاچه تصویر زنی را که التماس میکرد نشان میداد عجیب اینکه جسدآن زن ته آب بود وبعد ازیک هفته به سطح آب آمد.

دستانتان را به هم بچسبانید ودعا کنید

   جالب است که ما در دعای دست هنگام قنوت دستانمان رابه حالت دعا به هم می چسبانیم مسیحی ها دستانشان را گره می کنند هندوها کف دستانشان را به می چسبانند دکتر ایموتو عقیده دارد ما باید حلقه ای تشکیل دهیم  وآب را در مرکز حلقه بگیریم ودعا کنیم. اما چرا چسباندن کف دستها به هم دعا را تداعی می کند؟ چرا این عمل در سرتاسر دنیا متداول است؟ او اضافه میکند با چسباندن دستها به هم جریانی ملایم ایجاد می شود. بنظر من همان تمرکز وتوجه به دعا وایمان داشتن به اجابت با کمک گرفتن ازهدو وانرژی موجود در تمام عالم زیر نظر خداست که موجب استجابت می شود و ما بعنوان اشرف مخلوقات باید بتوانیم به مرحله تأثیر گذاری روی جهان پیرامونمان برسیم.

   آقای ایموتو در نموداری انسان را چنین مطرح میکند که از ذرات ابتدایی تا کائنات پیش می رود و مراحل آن بدین شرح است از پایین به بالا: اتمها، مولکولها، سلولها، اندامها(بافتها)، بدن، بعد روی زمین می آید و در مراحل بعد منظومه شمسی ، ستارگان، کهکشان، توده های کهکشانی وسرانجام به کائنات میرسد. درکتاب تصویر عشق بر روی آب از خلقت انسان از آب و رسیدن او به مبدأ اصلی صحبت می کند در این جا هم همان موضوع با بیانی دیگرمطرح می شود.

   وا(هماهنگی) ما کلمه «وا» را که هم خطاط وهم کامپیوتر نوشته بود به آب نشان دادیم هردو بلورهایی به شکل دعا درست کردند اما نمونه خطی آن واضح تر بود به نظر می رسد که روح وروان خطاط روی بلورها تأثیری قوی دارد.

   زمانی ژاپن کشور«وا» یا کشور «یاماتو» یعنی هارمونی عظیم نامیده می شد من اعتقاددارم دردعا نوعی آگاهی معنوی به قصد بالا بردن هوشیاری مردم وجود دارد که برای همه چیز با هماهنگی دعا کنند. او اضافه میکند به نظر من مهم است که هرگز از یاد نبریم ، مهم نیست چقدر زمان سپری شده است در واقع هماهنگی بزرگترین فضیلت است.

   در این کتاب ارزشمند تصاویری از بلورهای آب می بینید که تصاویری شگفت آور خلق کرده ازجمله کلمات وعبارات :سرود مذهبی گریگوری، فیض الهی، نماد ماهی، طنین،کرسیسمس مبارک،99 اسم الهی، صلیب، عبارت بسم الله، که بلور زیبا وبی عیب ونقص بوجود آورد وجالب اینجاست که شبیه به بلورجوار عشق داشت.

   توصیه میکنم حتما این کتاب را بخوانید واز تصاویر بلورهای کریستالی آب لذت ببریدوخدای خود را بابت این همه شگفتی که در یک ذره کوچک از یک قطره آب قرار داده از صمیم قلب شکر گذار باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید