به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
۱۴۰۱-۱۲-۰۳

«چهل روز انتظار» در نشست شمس نقد و بررسی شد

چهل روز انتظار (زندگینامه داستانی شهید مدافع حرم محمد احمدی جوان) به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با حضور نویسنده در نشست ادبی شمس این سازمان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گنجینه رضوی، مونس عبدی‌زاده نویسنده، در این اثر به زندگینامه تنها شهید مدافع حرم بوشهر پرداخته است.

نویسنده، آتش به اختیار بدون قرار داد با هیچ ارگانی به دنبال جمع آوری خاطرات تنها شهید مدافع حرم این شهرستان رفت و طی مدت 4 سال با انجام مصاحبه‌های متعدد با خانواده، دوستان، همرزمان و هم خدمتی‌های این شهید والامقام مجموعه‌ای ارزنده از زندگی نامه شهید را گرد آورده است.

شهید مدافع حرم محمد احمدی جوان بعد از مجروحیت قریب به 40 روز در کما بود و آنچه در این کتاب به نگارش در آمده است مرور خاطرات کودکی تا حضور در جبهه جنگ در ذهن شهید است که از زبان وی روایت شده است و پایان این چله نشینی با گرفتن حاجت که همان شهادت است به پایان می‌رسد. 

مونس عبدی در خصوص طی مراحل برای به نتیجه رسیدن اثر گفت: جریان نگارش از گفتگو با مادر شهید آغاز شد که برای این ملاقات مسافت 30 کیلومتری تا روستای باشی از توابع تنگستان که شهید از اهالی آنجا بود را مکرر طی کردم.

وی ادامه داد: شهید یکی از جوانان شاداب و پرجنب و جوش این روستا بود و خانه‌ای که برای زندگی مشترک خود تدارک دید بنا به وصیت وی به حسینیه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی جوانان آن روستا مبدل گشت و این حسینیه مقری برای گفتگو با جوانان روستا شد.

خانم عرفانیان، نویسنده و منتقد ادبی حاضر در این جلسه، حفظ اصالت بوشهری در گفتگوها را از نکات مثبت این اثر عنوان کرد و گفت: چنین شیوه‌ای در نگارش آثار دفاع مقدس کمتر به چشم می‌خورد.

وی ضمن اشاره به 4 سال تلاش نویسنده که تنها و بدون حامی مالی و پشتیبان به جمع‌آوری اطلاعات برای نگارش اثر اقدام کرده است گفت: از این نویسنده کتاب «راز مروارید» خاطرات ناخدا دوم سعیدکیوان شکوهی نیز به چاپ رسیده است. 

شایان ذکر است شهید مدافع حرم محمد احمدی جوان در مهرماه 1394 به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم مطهر اهل بیت (س)به سوریه اعزام شد و در ظهر تاسوعای حسینی در حومه شهر حلب توسط تکفیری ها مورد اصابت ترکش قرار میگیرد و درحالی که دو چشم خود را از دست داده بود مجروح شده و پس از 43 روز بستری  شدن و تحمل درد های ناشی از جراحت های میدان نبرد  در یکی از بیمارستان های تهران در روز جمعه 13/ آذر / 94 به فیض شهادت نائل آمد و آسمانی شد. پیکر این شهید پس از تشیع در شهر بوشهر در گلزار شهدای روستای باشی شهرستان تنگستان آرام گرفت.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید