۱۴۰۱-۱۲-۲۰

نسخه خطی اکمال‌الدین با موضوع مهدویت موجود در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی رضوی

همزمان با ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) پنجمین نسخه خطی اکمال‌الدین در ایران با موضوع مهدویت در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی رضوی معرفی شد.

به گزارش گنجینه رضوی، در مرکز نسخ خطی کتب متعددی پیرامون سیره ائمه معصومین (ع) وجود دارد که به صورت کلی و جزئی به بررسی سیره ائمه معصوم پرداخته است.
کتاب اکمال الدین و اتمام النعمه تألیف شیخ صدوق یکی از کتب خطی معروف و کهن مرتبط با حضرت مهدی (عج) است که در دو جلد طی ۶۲ باب به اخبار و احادیثی راجع به غیبت امام زمان و همچنین طول عمر ایشان پرداخته است.
از این کتاب چندین نسخه خطی در کتابخانه آستان قدس رضوی وجود دارد که قدیمترین آن توسط علی نجفی در27 ربیع الاول سال 995 کتابت شده و در سال 1065 هجری قمری توسط فاضل خان وقف شده است.
کتاب الغیبه اثر دیگر شیخ صدوق مشتمل بر مجموعه احادیثی در بحث امامت و اثبات امامت حضرت مهدی (عج) به زبان عربی است که چندین نسخه خطی از آن در مرکز نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.
شایان ذکر است بیش از ۷۵۰ نسخه نفیس خطی و چاپ‌ سنگی با موضوع حضرت مهدی(عج) در گنجینه کتب خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی موجود است که قدمت تعدادی از آنها به 880 سال قبل می‌رسد و برخی از این نسخ به طور اختصاصی و برخی نیز فصل‌هایی را به حضرت مهدی(عج) اختصاص داده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید