۱۴۰۲-۰۱-۲۴

تمبرهایی با نماد قدس در قاب گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه رضوی

با دستور رهبر كبیر انقلاب اسلامی در برگزاری هفته آخر ماه مبارك رمضان به عنوان «روز جهانی قدس»، برای اولین بار در تاریخ پست ایران در مورخ 17 مهر 1359 تمبر «روز جهانی قدس» در تیراژ دو میلیون چاپ و منتشرشد.

به گزارش گنجینه رضوی، پس از ایران كشورهای دیگر جهان اسلام به تبعیت از پست ایران به پاسداشت قدس شریف تمبر چاپ کردند.
در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی تمبرهایی از كشورهای تونس، لیبی، جمهوری مالی، سوریه، عراق، جمهوری موریتانی، مالزی، یمن، جمهوری سومالی، سنگال، گامبیا، بنگلادش، قبرس، پاكستان، مراكش، جمهوری نیجر و اندونزی به چشم می¬خورد.
تمبرهای روز جهانی قدس منتشره پست جمهوری اسلامی ایران در بین مجموعه¬داران كشورهای اسلامی را دارای طرفداران زیادی دارد كه برای مجموعه¬های خود آن را تهیه کرده و همچنین مجموعه¬داران برجسته تمبر در كشورهای آمریكا، كانادا، انگلیس و كشورهای اروپایی و آسیایی نیز برای تهیه آن تلاش می¬كنند.
از نمونه تمبرهای با نماد قدس شریف می توان به تمبرهایی نظیر مسجدالاقصی در غل و زنجیر صهیونیسم جهانی، قدس و بیداری اسلامی، بزرگداشت شهید شیخ راغب حرب، قرآن و مسجدالاقصی، بزرگداشت شهید عزالدین قسام، بزرگداشت شهید سلیمان خاطر، یورش صهیونیستها به قبه الصخره اشاره کرد که در این گنجینه در معرض بازدید قرار دارد.
بازدیدکنندگان در بازدید از گنجینه تمبر، اسکناس و سکه رضوی می‌توانند تمبرهای نهضت سنگ بر علیه ارتش صهیونیست، تصاویر شهدای قیام مسجدالاقصی، بزرگداشت شهید سیدعباس موسوی دبیركل سابق حزب الله، كودكان آواره فلسطین، بزرگداشت شهید دكتر فتحی شقاقی، تخریب بناهای اسلامی به دست صهیونیست‌ها و سالگرد اعلام تشكیل دولت فلسطین را نیز مشاهده کنند.
لازم به ذکر است، گنجینه تمبر، اسکناس و سکه در طبقه منهای یک موزه مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر واقع شده است.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید