۱۴۰۲-۰۱-۲۶

تسهیل دسترسی مراجعان به مدیران کتابخانه رضوی در میز خدمت

مراجعان کتابخانه مرکزی رضوی مدتی است در ورودی کتابخانه شاهد حضور رئیس اداره کتابخانه عمومی این مجموعه پشت میز خدمت و در اتاقی بدون دیوارند که در این مکان پاسخگوی سئوالات مراجعان است.

به گزارش گنجینه رضوی، مهدی صادقی حصار رئیس اداره کتابخانه عمومی کتابخانه مرکزی رضوی ضمن اعلام رضایت از اجرای این طرح به بیان دستاوردهای آن پرداخت.

تسریع در خدمت‌رسانی
رئیس اداره کتابخانه عمومی کتابخانه مرکزی رضوی اظهار کرد: این مجموعه به دلیل مجاورت با بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) کتابخانه‌ای زائر محور است و بر این اساس روزانه افراد و گروه‌های مختلفی به کتابخانه مراجعه  میکنند که نیازمند راهنمایی‌های لازم از سوی این مدیریت هستند.
صادقی حصار این اقدام را موجب تسریع در خدمت‌رسانی و دسترسی آسان و سریع عامه مردم به مسئول کتابخانه دانست.
وی ادامه داد: محققان و پژوهشگران نیز در ابتدای ورود به مجموعه پاسخ تخصصی خود را دریافت و به مکان مورد نظر برای دریافت منبع اطلاعاتی مورد نیاز با کسب مجوز لازم راهنمایی می‌شوند.   

حضور روزانه بیش از 4هزار و500 مراجعه کننده
وی گفت: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی روزانه 4هزار و 500 نفر مراجعه کننده از همه اقشار جامعه و گروه‌های مختلف دارد که با وجود فضاهای مختلف این مکان در بخش مخطوطات و فضای مجازی، خواهان دسترسی به فضاهای کتابخانه‌ای، منابع و تالارهای مطالعاتی و پژوهشی هستند. از این رو کتابخانه مرکزی با دارا بودند20 بخش و حدود 2 و نیم میلیون منبع اطلاعاتی سهم عمده‌ای در ارائه خدمات به مخاطبان را دارد.
صادقی حصار تصریح کرد: یکی از مهمترین قوانین پنجگانه علم کتابداری با این عنوان که «وقت خواننده را هدر ندهیم» ارتباط مستقیم و معناداری با این اقدام دارد.
وی به مکان قبلی این واحد مدیریتی در کتابخانه مرکزی رضوی اشاره کرد که مراجعان برای دسترسی به مدیر این مجموعه با مشکلاتی همراه بودند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید