۱۴۰۲-۰۲-۱۱

اهدای 35 تابلوی خوشنویسی از سوی هنرمند خطاط به موزه وزیری یزد

علی محمد سالمی، هنرمند خطاط 35 تابلوی خوشنویسی خود را به کتابخانه و موزه وزیری یزد از مراکز وابسته به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، تابلو خوشنویسی آیه 6 سوره تحریم، آیه 10 و 11 سوره فتح، آیه 1و 2سوره احقاف،  قسمتی از آیه 27 و 28: سوره فتح، به خط کوفی بخشی از آثار این هنرمند است که به این مجموعه فرهنگی اهدا شده است.  
کتابت آیات 263 سوره بقره به خط ثلث درون دو نقشه ترنج شکل، ۹۵ سوره التين به خط ثلث به صورت قرینه ترنج شکل، 14و 15 و 16سوره نبأ به خط ثلث گره‌دار ترنج شکل، سوره الکافرون و 255 سوره بقره به خط ثلث به صورت ترنج قطره‌ای شکل از دیگر آثار هنری علی محمد سالمی است که در مجموعه اهدایی او به چشم می‌خورد.  
در این مجموعه اهدایی آیات 112 سوره توبه، 207 سوره بقره، 35 سوره احزاب به صورت دایره‌ای شکل به خط ثلث و آیات 144 سوره بقره، 1 و2 سوره سبا، 40 و 41 سوره ابراهیم، 7سوره زلزال، صلوات بر پیامبر و 12 امام علیه السلام به خط ثلث نیز کتابت شده‌اند.
کتابت آیات به خط ثلث به صورت قرینه، خط ثلث به صورت بیضی شکل، خط ثلث به صورت محرابی شکل و به خط ثلث به صورت مدور و شمسه مدور نیز از دیگر سبک‌های هنری است که این هنرمند براساس آن به خلق آثار پرداخته است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید