۱۴۰۲-۰۲-۱۴

وسعت یا عمق؟: چرا در جهانی تخصص‌گرا از شاخه‌ای به شاخه‌ای پریدن بهتر است؟

نویسنده در کتاب وسعت یا عمق به شما نشان می‌دهد تمرکز بر یک حوزۀ خاص، الزاماً شما را موفق‌تر نمی‌کند؛ بلکه اگر استعداد خود را در زمینه‌های مختلف آزمایش کنید، شانس موفقیت بیشتری دارید.

      بسیاری از ما و والدینمان تنها راه رسیدن به موفقیت را انتخاب یک مهارت و تحصیلات واحد، تمرکز بر آن و در نهایت رسیدن به موفقیت می‌دانند. اما در دنیای امروز با به‌کاربستن الگوی بالا، تا چه اندازه می‌توان به کاری پرداخت که مطلوب باشد و هم‌زمان ما را به موفقیت شغلی برساند؟ امروزه اتمسفر دنیای کسب‌وکار تغییر کرده است و دیگر نیازهای انسان امروز مثل گذشته نیست. فانتزی ما از موفقیت در کار اما هنوز با واقعیت تطابق پیدا نکرده است. کتاب وسعت یا عمق (Range) هم ماجرای کنار گذاشتن همین تصویر غیرواقعی از موفقیت در جهان تخصص‌گرای امروز است. دیوید اپستین، نویسندۀ پرفروش نیویورک‌تایمز و روزنامه‌نگار نام‌آشنای آمریکایی، در کتاب پرفروش خود به ما می‌گوید برخلاف آنچه که همیشه گمان می‌کردیم، امروزه از شاخه‌ای به شاخه‌ای پریدن و وسعت بخشیدن به دانسته‌هایمان،‌ بیشتر جواب می‌دهد!
      مثال‌های گوناگون و داده‌های قابل استناد دیوید اپستین در این کتاب باعث می‌شود دو چندان به ایده‌اش اعتماد کنیم. او در فصول ابتدایی اثرش به توصیف زندگی نوازندگان و قهرمانان ورزشی می‌پردازد. چرا که انسان‌ها در این دو حوزه بیش از هرکجا به تخصصی‌سازی روی‌ می‌آورند. مثال‌های او به خوبی نشان می‌دهد که موفقیت همیشه پیامد طبیعی تک‌بعدی بودن نیست.
دیوید اپستین کتاب وسعت یا عمق را در ماه مِی 2019 نوشت. این اثر در همان سال در فهرست کتاب‌های برگزیده‌ی نیویورک‌تایمز قرار گرفت و به زبان‌های مختلف دنیا نیز ترجمه شد. این کتاب از دوازده فصل تهیه شده است که عبارتند از:
      فصل اول: مکتب جلو زدن، فصل دوم: جهان بدقلق چگونه به وجود آمد؟، فصل سوم: وقتی کمترین بهتر است، فصل چهارم: یادگیری سریع و آهسته، فصل پنجم: تفکر ورای تجربه، فصل ششم: دردسرهای ثبات قدم زیادی، فصل هفتم: اندیشیدن به خویشتن‌های ممکن، فصل هشتم: مزیت بیرون از گود بودن، فصل نهم: ترکیب تفکر جانبی و فناوری قدیمی، فصل دهم: فریب خبرگی را خوردن، فصل یازدهم: چگونه از ابزارهای آشنایمان دل بکنیم، تازه‌کارهای خود خواسته
در انتهای کتاب نتیجه گیری، پی‌نوشت‌ها و نمایه، آورده شده است.
شماره دیویی: و211الف 1 / 028
پدیدآور(ان:( اپستاین، دیوید ج، ۱۹۸۰ -م
عنوان: وسعت یا عمق؟: چرا در جهانی تخصص‌گرا از شاخه‌ای به شاخه‌ای پریدن بهتر است؟
موضوع: 1. کتابهای نقد شده -- نشریات ادواری
محل نشر: تهران
ناشر: ترجمان علوم انسانی
سال نشر: 1400
مشخصات ظاهری: ۳۳۳ ص.‬: مصور، نمودار‬
موجودی: مخزن بسته: (۱۱۱۲۴۵۲۱۸)
تالار قفسه باز آقایان: (۲۰۱۹۳۲۴۲)
کتابخانه حضرت معصومه (س) : (۸۷۵۵۹۴)
کتابخانه مسجد زینبیه: (۴۸۲۹۵۹۱)
کتابخانه امام رضا (ع) مسجد امام جعفر صادق (ع): (۸۱۱۰۴۶۶)
کتابخانه امام رضا (ع) تربت حیدریه: (۷۸۲۴۷۱۳)
مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) قوچان: (۵۷۴۹۹۴۲)
کتابخانه امام رضا (ع) گناباد: (۸۲۱۵۵۰۶)
مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) – درگز: (۶۰۳۷۵۶۹)
کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند: (۷۴۶۰۹۷۸)

پدید آورنده: دیوید اپستاین
مشخصات نشر: تهران، ترجمان علوم انسانی، 1400
راهنمای دیویی:  و211الف 1 / 028

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید