در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی صورت گرفت:
۱۴۰۲-۰۲-۲۸

تقدیر از موزه داران،مشاوران و همیاران نوجوان موزه رضوی

طی مراسم مشترکی که توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و موزه بزرگ خراسان در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی برگزار شد،اهداء کنندگان شاخص موزه رضوی، هنرمندان، مشاوران، راهنمایان نوجوان موزه رضوی و همکاران میراث فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت الاسلام سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم که با حضور کارکنان و کارشناسان میراث فرهنگی در موزه بزرگ خراسان رضوی برگزار شد، به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد که حرم مطهر رضوی را موزه‌ای عظیم توصیف کردند.
وی با اشاره به کسب ۸ رتبه برتر از شاخص برتر ایکوم در سال ۱۴۰۱ توسط موزه‌های رضوی تصریح کرد: هنوز برای معرفی داشته‌های این گنجینه عظیم راه طولانی در پیش است.
وی، آثار موزه‌ای را داشته‌های تمدنی خواند که پژوهش در آن نگاهی جدید برای زیستن در دنیا را ایجاد می‌کند.  
حسینی همچنین به ثبت جهانی زیارت حرم مطهر به عنوان آثار ناملموس اشاره کرد و گفت: بسیاری دیگر مراسم‌ها و حرفه‌ها با پیشینه چندصد ساله در حرم مطهر رضوی وجود دارد که در خصوص آن اقدامی صورت نگرفته است.
وی موزه پویا را موزه‌ای توصیف کرد که دستاوردهای پژوهشی خروجی آن باشد.
سیدجواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی دیگر سخنران این مراسم، موزه حرم مطهر رضوی را یکی از موزه های کشور برشمرد که گنجینه عظیم از میراث تمدنی را در خود جای داده است.
وی با اشاره به وجود بیش از یک سوم موزه‌های کشور درخراسان تصریح کرد: هم‌افزایی میان سایر موزه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های موزه‌ای را به دنبال دارد.
در ادامه مراسم از برگزیدگان با اهدای لوح و مولاژ سکه ولایتعهدی امام رضا(ع) تقدیر به عمل آمد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید