۱۴۰۲-۰۳-۰۹

دسترسی به منابع دیجیتال در ایستگاه های مطالعه رضوی از مرز185 میلیون گذشت

با گردآوری منابع و اشتراک پایگاه‌های علمی، میزان منابع دیجیتال موجود در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و منابع دسترس‌پذیر شده در ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال این سازمان از مرز 185 میلیون منبع دیجیتال فراتر رفت.

به گزارش گنجینه رضوی، مهدی کریمی رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال در این باره گفت: در راستای توسعه منابع دیجیتال سازمان، فراهم آوری بیش از یک میلیون و ششصد هزار منبع دیجیتال توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در طی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صورت گرفت.
وی تصریح کرد: منابع فراهم آوری شده از طریق خرید و اهداء از اشخاص حقیقی و حقوقی صورت گرفته و غالب منابع به صورت اهدایی براساس نیت خیرخواهانه افراد دریافت شده است که به مرور در سامانه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی وارد خواهد شد.
کریمی توسعه منابع دیجیتال را در راستای دسترسی حداکثری پژوهشگران به تولیدات علمی داخل و خارج کشور دانست و تاکید کرد: کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با هدف برآوردن نیازهای اطلاعاتی مخاطبان، همواره سعی در غنی‌سازی و تقویت مجموعه‌های دیجیتالی خود داشته است.
وی ادامه داد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از سال ۱۳۹۰ با ایجاد کتابخانه دیجیتال برای دسترسی محققان به منابع از طریق فضای مجازی تلاش کرده و ثمره آن در حال حاضر مجموعه‌ای بالغ بر 185 میلیون منبع دیجیتال است که از طریق کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی در بستر وب و ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال در سراسر کشور ارائه می‌شود.
شایان ذکر است پژوهشگران در سراسر جهان می‌توانند از طریق آدرس https://digital.aqr.ir و یا مراجعه به ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال از منابع موجود بهره‌مند شوند.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید