۱۴۰۲-۰۳-۲۷

جمعی از بانوان نخبه پاکستانی از کتابخانه و موزه حرم مطهر رضوی بازید کردند

جمعی از بانوان نخبه پاکستانی در ادامه سفر خود به برخی از شهرهای ایران در مشهد از کتابخانه و موزه حرم مطهر رضوی بازدید کردند.

به گزارش گنجینه رضوی، سکینه مهدوی که طی سیزدهمین جشنواره کتاب سال رضوی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی رتبه برتر را به خود اختصاص داد، یکی از اعضای این گروه بود.
وی اعضای این گروه که برای نخستین بار به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند را جمعی از بانوان نخبه در رشته‌های پزشکی کودکان، فیزیک، معماری و ادیان معرفی کرد.

امکان مطالعه کودک 13 ساله تا دانشمند
مهدوی، وجود کتابخانه حرم مطهر رضوی که در آن مکان و منابع مطالعه برای کودک 13 ساله تا دانشمند و مجتهد فراهم است را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست.
وی تصریح کرد: در بازدید از کاخ نیاوران، هر آنچه دیدیم بیانگر استکبار و ظلم بود در حالیکه هزینه آن زرق و برق، اکنون کتابی برای مطالعه در دست پژوهشگران است.
مهدوی همچنین با اشاره به دیدگاه جمعی این هیئت اظهار کرد: حفظ تاریخ و داشتن چنین پشتوانه فرهنگی است که انقلاب ایران را زنده نگه داشته است.
وی ضمن مقایسه‌ای بین کشورهای آسیایی منطقه گفت: منابع و میراث تمدنی بسیاری از کشورها در گذر تاریخ یا از بین رفته است و یا توسط استعمارگران به یغما برده شده است اما ایرانیان ضمن حفظ این میراث با توسعه و پرداختن به آن هنرهایی را خلق کرده‌اند که باید گفت هنر نزد ایرانیان است و بس.

حافظ میراث اسلامی
این بانو همچنین با اشاره به وجود 5 دستخط منسوب به ائمه معصوم(ع)، گفت: خوشحالیم که چنین مکان مقدسی حافظ این میراث بزرگ اسلامی بوده و آن را از گزند حوادث روزگار حفظ کرده و ما از این بابت از اقدامات ارزشمند آستان قدس رضوی در حفظ پشتوانه تمدن اسلامی متشکریم.
وی افزود: در عربستان، قطر و دبی موزه‌هایی است که آثاری در آن از اقصی نقاط دنیا گردآوری شده که  بیشتر آن المان‌های شیطان پرستی است و دافعه‌ای دارد که رغبتی برای دیدار آثار آن در بیننده وجود ندارد، در حالیکه اینجا روح انسان جلا پیدا می‌کند و در کنار آثار مذهبی و معنوی و میراث اسلامی، هنر معماری اسلامی به کار رفته در موزه‌ها فرد را به سمت خود می‌کشاند و جاذبه‌ای لذت بخش دارد.
 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید