به همت تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۰۴-۱۵

کتاب «مظلومیت امیرالمومنین علیه السلام» رونمایی شد

کتاب «مظلومیت امیرالمومنین علیه‌السلام» اثر حجت‌الاسلام علی راجی در آستانه عید غدیرخم به همت تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی طی مراسمی در ورودی تالار قدس رونمایی و معرفی شد.

به گزارش گنجینه رضوی، نویسنده اثر که بیش از 25 سال است در زمینه‌های مختلف دینی و مذهبی در تالار محققان کتابخانه رضوی مشغول پژوهش و تحقیق است، تا کنون 45 اثر را به رشته تالیف درآورده است.
حجت‌الاسلام راجی پیرامون محور موضوعی تالیفات خود گفت: از مجموع آثار تالیف شده، 17 کتاب به مظلومیت ائمه معصوم (ع) از پیامبر خاتم(ص) تا امام عصر(ع) اختصاص یافته است.
 وی افزود: کتاب مظلومیت امیرالمومنین علیه السلام که در 3 جلد تالیف شده است تاریخ تحلیلی یا زندگینامه نیست بلکه نگاه به امیرالمومنین از منظر مظلومیت بعد از وفات پیامبر(ص) تا شهادت ایشان است.
دوران وفات پیامبر(ص)، بعد از وفات و بحث سقیفه، 25 سال سکوت و تلاش برای حفظ اسلام، عصر خلفای سه گانه، دوران معاویه و محدودیت‌هایی که بر ایشان قرار داده شد، بخشی از محتوای این سه جلد کتاب است که در ادامه آن به چگونگی اجرای حکم و تکلیف شرعی و مواجهه با بن بست‌ها و استفاده از فرصت‌ها اشاره شده است.
این سه جلد کتاب که به ترتیب دوره‌های تاریخی و وقایع زندگانی امیرالمومنین علیه‌السلام تا شهادت را روایت کرده است در شمارگان یکهزار نسخه توسط انتشارات اهوراقلم دزفول در قطع وزیری به چاپ رسیده است.
مظلومیت امام عصر(عج)، مظلومیت امام رضا(ع)، مظلومیت امام حسن عسکری(ع)، مظلومیت امام جواد(ع)، شیعه ناب در کلام معصومین(ع)، عشق به محبوب(محبوبیت خداوند)، زیارت عرش خدا، حقایق نهفته در عالم، بندگی یا زندگی، شیوه‌های زندگی با الهام از کلام معصومین(ع)، فلسفه رنج‌ها (چراگرفتاریم) از جمله دیگر آثار این نویسنده است که تا کنون به چاپ رسیده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید