۱۴۰۲-۰۴-۱۵

آیین نکوداشت عید سعید غدیر خم در کتابخانه مرکزی رضوی برگزار شد

آیین نکوداشت عید سعید غدیر خم همراه با مراسم اختتامیه موکب فرهنگی جرعه‌ای از غدیر در ورودی تالار قدس کتابخانه مرکزی رضوی برگزار شد.

به گزارش گنجینه رضوی، در این مراسم که با حضور جمع کثیری از بازدیدکنندگان موکب فرهنگی، محققان و کارکنان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی واعظ موسوی طی سخنانی شاخصه‌های اخلاقی و ایمانی فرد مومن را برشمرد.
وی، پیام اسلام را پیامی مطابق با فطرت الهی انسان ها خواند و پرداختن به ظواهر دین و بسنده کردن به آن به جای توجه به مفاهیم والای دین را باعث دور شدن عده ای از اسلام دانست.
واعظ موسوی، با بیان اینکه اسلام دین عدالت پیشه است و ظلم را بر نمی‌تابد تصریح کرد: نسبت به مردم باید رحمانی و از سر عطوفت رفتار کرد و این روش بهترین رفتار در امر به معروف و نهی از منکر است.
در ادامه این مراسم از برگزیدگان نوجوان مسابقه کتابخوانی دهه کرامت، شهادت جواد الائمه (ع) و هفته ولایت با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد.
مداحی، توزیع شیرینی و شربت از دیگر برنامه‌های این آیین بود که بدان پرداخته شد.
شایان ذکر است موکب فرهنگی جرعه‌ای از غدیر طی 10 روز فعالیت، در کنار نمایش منابع مرتبط با موضوع غدیر خم، با ارائه خدمات فرهنگی برای گروه‌های سنی مختلف رضایت مخاطبان خود را به همراه داشته است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید