تسهیل دسترسی محققان به منابع در کتابخانه مرکزی رضوی
۱۴۰۲-۰۴-۲۲

بهره مندی بیش از 185 هزار مراجعه کننده از 2میلیون و 700 هزار منبع مطالعاتی

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از بهره‌مندی بیش از 185 هزار مراجعه کننده از 2 میلیون و700 هزار منبع مطالعاتی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، این حجم از خدمات را گواهی بر تسهیل دسترسی محققان به منابع مطالعاتی کتابخانه آستان قدس رضوی عنوان کرد که براساس سیاستگذاری‌های مدون کتابخانه رضوی بر پایه «کتابخانه‌ای در دسترسی محققان» برنامه‌ریزی شده است.  
وی با بیان اینکه تعداد منابع عنوان شده در بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی رضوی در دسترس مراجعان قرار گرفته است تصریح کرد: قریب به یک میلیون و650 هزار نسخه از مجموع منابع در تالارها و کتابخانه‌ها و بالغ بر یک میلیون جلد به صورت امانت در اختیار اعضاء و مراجعه کنندگان قرار گرفته است.
حسینی به آمار استفاده مراجعان از منابع کتابخانه رضوی در سه ماهه اول سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: طی این مدت 815 هزار و 150 جلد کتاب توسط 610 هزار و 776 مراجعه کننده در تالارهای کتابخانه و به صورت امانت بهره‌برداری شده است.
وی همچنین به فعالیت‌های صورت گرفته در کتابخانه سیار رضوی پرداخت و گفت: 120 کتابخانه و موسسه طی سال گذشته از طریق کتابخانه سیار رضوی تعداد 115 هزار جلد کتاب دریافت کرده اند و  با 600 مراجعه حضوری به درب منازل 4هزار و 500 جلد کتاب تحویل محققان شده است.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، آنچه عنوان شد را تنها بخش کوچکی از خدمات ارائه شده این سازمان به اهل مطالعه و پژوهش برشمرد و تصریح کرد: هدف از آنچه در این مجموعه بزرگ فرهنگی صورت می‌پذیرد فرصتی برای یادگیری علوم و فنون مختلف بر پایه تعالیم اسلامی است و همراهی و اشتیاق مولفان، نویسندگان و محققان در اهدای آثار خود به این مجموعه فرهنگی دلیلی بر این ادعاست.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید