در راستای برگزاری سلسله مسابقات مطالعه کتاب اعضای کتابخانه‌های آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۰۴-۲۷

برگزیدگان هفتمین دوره مسابقه «کتابی که خوانده‌ام» معرفی و تقدیر شدند

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزیدگان هفتمین دوره مسابقات «کتابی که خوانده‌ام» را از میان اعضای شرکت کننده معرفی و از آنان تقدیر کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، مسابقه «كتابي كه خوانده‌ام» در راستاي ترويج فرهنگ مطالعه و تشويق افراد به كتابخواني و همچنين ارتقاي سطح مهارت‌هاي نگارش و نقد ادبي برگزار می‌شود.
در اين طرح كه به صورت فصلي میان اعضای کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در حال اجراست از مراجعان خواسته می‌شود كتاب جذاب و آموزنده را که مطالعه کرده‌اند به طور مختصر در فرمي كه به اين منظور طراحي شده، معرفي کنند تا ديگران نيز با مطالعه آن ضمن آشنایی با کتابی جدید به مطالعه اثر بپردازند.
این مسابقه در آغاز کار با نام «کتاب برگزیده من» از سوی کتابداران کتابخانه آیت الله شیخ مجتبی قزوینی (ره)، پیشنهاد و به معاونت امور کتابخانه‌های وابسته ارائه شد که در ادامه با نام مسابقه «کتابی که خوانده ام» به کار خود ادامه داد.
نخستین دوره مسابقه همزمان با ایام دهه کرامت مرداد 95 آغاز شد و تا کنون 7 دوره از این مسابقه میان اعضای کتابخانه‌های آستان قدس رضوی برگزار شده است.                                                        
در این دوره از مسابقات 136 اثر از میان 500 فرم برگزیده و در پایان 20 اثر موفق به کسب برترین امتیازات شدند.
از این تعداد 7 نفر برگزیده اول، 7 نفر برگزیده دوم، 6 نفر برگزیده سوم و تعداد 30 نفر هم به عنوان شایسته تقدیر  انتخاب شدند.
شایان ذکر است این مسابقه در چهار رده کارشناسی ارشد و دکترا- کاردانی و کارشناسی- دیپلم ودوره اول و دوم دبیرستان و کودکان و ابتدایی برگزار می شود.
مجتمع فرهنگی امام خمینی با 66 نفر، کتابخانه بزرگ امام رضا با 56 نفر، کتابخانه شیخ مجتبی قزوینی با 55 نفر و دو کتابخانه وزیری و میبد یزد با 61 نفر بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.
در پایان مراسم، از برگزیدگان این مسابقه با جوایز نقدی، لوح تقدیر و عضویت رایگان درکتابخانه‌ها به مدت 3 سال تقدیر به عمل آمد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید