۱۴۰۲-۰۴-۲۷

كتابخانه تخصصي كودك مجتمع فرهنگي امام خميني(ره) با یکهزار عضو كودك ۴ ساله شد

كتابخانه تخصصي كودك مجتمع فرهنگي امام خميني(ره) از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد با داشتن قريب به یکهزار عضو كودك ۴ ساله شد.

به گزارش گنجینه رضوی، علیرضا ارجمندی، مسئول امور كتابخانه مجتمع فرهنگي امام خميني(ره) با اشاره به سابقه فعالیت کتابخانه تخصصی کودک از تیرماه 1398 تاکنون، وجود چنین مجموعه‌ای را جایگزینی برای فعالیت‌های افراطی کودکان در فضای مجازی خواند.
وی تصریح کرد: به جرات مي‌توان گفت کتابخانه‌ها یکی از تاثير گذارترين مراكز فرهنگي در رشد فرهنگ به خصوص در مناطق کم برخوردار هستند و در کنار جایگاه سرگرم کننده آن نقش آموزشی مهمی را ایفا می‌کنند.
ارجمندی برگزاري زنگ كتاب براي كودكان و قصه‌گويي با موضوعات متفاوت مذهبي، آموزشي، روانشناسي، علمي، ادبيات، تعامل با مراكز فرهنگي منطقه و برگزاري جلسات نمايش عروسكي و جشن‌هاي مناسبتي مانند جشن قرآن براي نوآموزان مهد كودك ها و دانش آموزان مدارس و دعوت از عمو قرآني و برگزاري جشن تكليف دختران ۹ ساله را از جمله برنامه‌هایی برشمرد که در کتابخانه تخصصی کودک این مجموعه فرهنگی تا کنون به اجرا در آمده است.
وی، برگزاري جشن ويژه اعياد مختلف، جشن شب يلدا و جشن نوروز و چهارشنبه سوري، برنامه‌ريزي و هماهنگي با مدارس و مهد كودك‌ها و مراكز خيريه براي بازديد از كتابخانه كودك و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و جلسات قرآن، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي ويژه دانش آموزان، فعاليت كتابداران كودك در فضاي مجازي و ارسال بيش از صد زنگ كتاب مجازي با محوريت و موضوعات مذهبي و ارسال به كانال‌ها و گروه‌هاي مختلف مدارس سطح شهر مشهد، تهيه كليپ‌هاي آموزشي و بارگذاري در گروه‌ها و كانال‌هاي معلمان مدارس برای استفاده و آموزش و سرگرم شدن كودكان در ایام آموزش مجازی و تابستان براي كودكاني كه از آمدن به كتابخانه به دليل بعد مسافت محروم بودند را دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مجموعه در عمر 4 ساله این کتابخانه عنوان کرد.
پذيرش و تشويق كودكان و والدين به اهدا كتاب و جذب حدود هزار جلد كتاب و آماده‌سازي اين منابع برای امانت كودكان، تشويق كودكان به شركت در مسابقات كتابي كه خوانده‌ام در مراحل مختلف و برگزاري كارگاه آموزشي براي چگونگی شرکت در مسابقه، كمك به والدين برای شركت كودكان خود در طرح جابربن حيان، تشويق مراجعان به مطالعه و عضو شدن در كتابخانه و امانت كتاب، استعداديابي و استفاده از همكاران صبور و با حوصله و كارآمد در كتابخانه تخصصي كودك برای جذب و تثبيت مراجعان به اين فضاي فرهنگي از دیگر اقدامات این مجموعه بود که وی بدان اشاره کرد.
كتابخانه تخصصي كودك مجتمع امام خميني(ره) در ۲۰ تيرماه ۱۳۹۸ با داشتن 3500 جلد كتاب و 100 مترفضا در منطقه خواجه ربيع مشهد با همت مسئولان وقت راه‌اندازي شد و از این تاریخ تا کنون به كودكان ۳ تا 10 ساله خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید