۱۴۰۲-۰۵-۰۳

«داوت» باروایت داستان زندگی جانباز رمضانعلی خردمند به نشست ادبی شمس آمد

نشست ادبی شمس داستان زندگی جانباز سرافراز رمضانعلی خردمند را در کتاب «داوت» مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

به گزارش گنجینه رضوی، «داوِت» روایت زندگی‌نامه داستانی یکی از جانبازان جنگ‌تحمیلی به نام رمضانعلی خردمند است که با وجود عوارض ناشی از موج انفجار تصمیم می‌گیرد این بار در روستایی متروکه و در جبهه ایثار و جهاد به خدمت ادامه دهد.
داوت در گویش محلی به نام حامی بزرگ مردم روستا است و زهرا سلحشور نویسنده اثر معتقد است خواندن زندگی‌نامه جانباز رمضانعلی خردمند، تصویر یک مجاهد واقعی را برای ما ترسیم می‌کند که برای زندگی و کمک به دیگران تلاش می‌کنند.
وی هدف خود را از نگاشتن داوت اینگونه عنوان کرد: هدفم این بود داستانی بنویسم که جنبه معنوی هم پیدا کند و به‌دنبال سوژه‌ای درباره دفاع‌مقدس بودم و اعتقاد داشتم قهرمان‌های سرزمین و اطراف خودمان را باید بهتر بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم.
سلحشور افزود: افراد بسیاری مانند رمضانعلی خردمند در اطرافمان وجود دارند که شهدای زنده دوران دفاع‌مقدس به شمار می‌آیند و باید به نسل جوان معرفی شوند. جانباز رمضانعلی خردمند از آشنایان نزدیک ما بود که داوطلبانه به روستایی متروک رفته و در کسوت یک جهادگر خدمات ارزشمندی برای آبادانی روستا انجام داده‌اند.
وی تصریح کرد: خواننده در این کتاب ضمن آشنایی با برخی از وقایع دفاع مقدس می‌تواند با بخشی از آداب و رسوم کردهای خراسان و سایر اقوام خراسانی‌ و ویژگی‌های یک خانواده از نظر عقاید دینی و فرهنگی نیز آشنا شود.
رمان اجتماعی «مخمصه» خصوص جایگاه زنان در جامعه، «چتری به نام عشق» با محوریت روانشناسی و بیان کننده داستان زندگی دختری دبیرستانی که دچار اشتباهی در زندگی شد، «تبرئه»، تجربه شخصی از یک واقعه تلخ از دیگر آثار این نویسنده به شمار می‌رود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید