با همکاری سازمان کتابخانه‌ها،موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۰۵-۲۳

آئین معرفی کتاب «زندگی اینجاست» روایت‌هایی از زندگی آیت‌الله سید جواد خامنه ای (ره) برگزارشد

با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثارحضرت آیت‎الله العظمی خامنه ای در مشهد، طی آئینی از کتاب «زندگی اینجاست» که دربردارنده روایت‌هایی از زندگی آیت‌الله سید جواد خامنه ای (ره) -پدر مقام معظم رهبری- است، رونمایی شد.

به گزارش گنجینه رضوی، مهدی قزلی نویسنده این کتاب در مراسمی که در اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، به معرفی این کتاب پرداخت و با اشاره به جایگاه و ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای اظهار کرد: کتاب «زندگی اینجاست» به وجود نازنین امام رضا (ع) اشاره دارد. اما واقعیت این است که موضوع اصلی این کتاب یک سبک زندگی است که به جا و مکان خاصی مرتبط نیست.

نمونه‌ای شکوهمند از خلوص معنوی
وی گفت: آیت‌الله حاج سید جواد خامنه‌ای عالم وارسته و سالک پرهیزکار روزگار معاصر ماست. او فقیه صاحب‌نظر و والامقامی بود که در عین برخورداری از جنبه‌های مختلف عظمت علمی و معنوی و اجتماعی، همواره خود را از پرتگاه دنیا طلبی دور نگاه داشت و عمر نود ساله‌اش را به نمونه‌ای شکوهمند از صفا و خلوص و معنویت بدل ساخت.

حیاتی پرچالش اما بی‌پیرایه
وی تصریح کرد: در این اثر تلاش شده از پس صدها ساعت مصاحبه با نزدیکان و جست‌وجو و خوانش کتاب‌های گوناگون، گوشه‌ها و قصه‌هایی واقعی از خط حیات پر چالش، اما همواره بی‌پیرایه و سراسر آرامش این عالم وارسته به روایت درآید.
قزلی ادامه داد:این اثر هر چند هرگز جامع و دربردارنده همه ابعاد حیات ایشان نیست اما می‌تواند تصاویر روشنی از زندگی و دلدادگی او و سیر و سلوکش در راه حضرت حق را نشان دهد تا نشانه ای پر درخشش برای روزگار غبارآلود امروز و چه بسا «زندگی اینجاست» آغازی باشد برای بیشتر دانستن از این زندگی باشد.

سبک زندگی که می‌تواند الگو باشد
قزلی در ادامه سبک زندگی و منش آیت الله سید جواد خامنه‌ای را الگویی برای جامعه دانست و افزود: سبک زندگی آقا سید جواد چیزی است که در همه جای جهان می‌توان از آن استفاده کرد و اختصاصی به تبریز، قم، نجف، تهران، مشهد ندارد بلکه متناسب با وجود انسان است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: در سال 1274 شمسی در نجف اشرف به دنیا آمد. پدرش سید حسین از علمای تبریز بود و در خامنه متولد شده بود. پدر بزرگ و دیگر اجدادش اهل تفرش بودند. با حدود 30 واسطه نسب وی به امام سجاد(ع) و امام حسین(ع) می‌رسد.
ماه خانم مادر سید جواد از دختران خاندان برجسته‌ای از علمای خوی بود و اصالتش به خاندان مقبره السادات خوی می رسید. ماه خانم بارها به سید جواد گفته بود ما از فرزندان صاحب ریاض الجنه‌ایم.
شایان ذکر است: این اثر در شمارگان 2000 نسخه توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای تهیه و تدوین شده و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید