نذر فرهنگی برای زائران خارجی اربعین حسینی
۱۴۰۲-۰۶-۰۲

نویسنده ای که کتاب خود با عنوان«امام حسین(ع)» را نذر دعوت به اسلام کرد

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، کتاب خود با عنوان «امام حسین(ع)» را برای دعوت به اسلام زائران خارجی اربعین حسینی نذر کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، محمدرضا باتوانی عضو تیم ملی کاراته ایران و صاحب مدال‌های مختلف در عرصه ملی و بین‌المللی، یکی از دغدغه‌هایش معرفی امام حسین(ع) برای شاهدان حرکت عظیم اربعین حسینی در عرصه بین‌الملل است.

از آدم(ع) تا حسین(ع)
این اثر که به کوشش محمدرضا باتوانی در قالب پژوهشی و تنها به زبان انگلیسی نوشته شده است، توسط انتشارات نشر فرزانگان در یکهزار نسخه به چاپ رسیده و در قالب نذر فرهنگی میان زائران خارجی اربعین حسینی توزیع شده است.
نویسنده اثر، در خصوص محتوای داستان اینگونه توضیح می‌دهد:کتاب امام حسین(ع) در 82 صفحه با قلمی نرم به روایتی از خلقت انسان می‌پردازد که با تکبر و حسادت شیطان به زمین هبوط می‌کند و سیر زندگی بشر آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: طی تاریخ بشریت پیامبران بسیاری به نبوت مبعوث شدند که مورد امتحانات الهی سختی قرار گرفتند که در این اثر به طور خلاصه به آن اشاره شده و تاریخ بشر را تا زمان بعثت پیامبر(ص)، زندگی پنج تن آل عبا و نهایت واقعه عاشورا ادامه می‌دهد.
باتوانی افزود: شیطان از ابتدای خلقت برای تمامی بندگان برگزیده خدا مشکلات ایجاد می‌کند تا بزرگی آنها را کوچک کند اما مقابله پیامبران با جریان وسوسه‌های شیطان خود تاریخ‌ساز است.
وی تصریح کرد: ماحصل این کتاب بیانگر آن است که تمام آفرینش به واسطه وجود 5 تن آل عبا خلق شد و تمامی امتحانات سخت الهی روا شده بر پیامبران الهی یک جا در روز عاشورا نمود پیدا کرد و امام حسین(ع) و خاندان ایشان در مسیر این حرکت الهی در مواجهه با سخت ترین و ددمنشانه‌ترین رفتارهای تاریخ بشری به مقام راضیه المرضیه رسیدند و مانند یک قهرمان که افتخار یک کشور است ایشان افتخار انسانیت شد.
وی نوشتن این کتاب را فرصتی برای ایجاد نگرش مثبت نسبت به اجتماع بزرگ اربعین خواند و افزود: این اقدام تلاشی بود تا نفوذی در این جریان داشته باشیم تا در نهایت هر فرد خارجی بسته به فرهنگ خود از آن بهره‌مند شود و به دنبال حقیقت حرکت کنند.

اربعین برای کیست؟
وی به مسئله اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع جهانی برای امام حسین(ع) اشاره کرد که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است که اصلا برای چیست؟به دنبال چرایی حرکت هستند و اینجا بهترین فرصت برای آشنایی و معرفی این جریان به جویندگان حقیقت است.
باتوانی این جریان را فرصتی طلایی خواند که می‌توان از آن برای معرفی امام حسین(ع) به دنیا تلاش کرد و تصریح کرد: چه بسا کوتاهی در این جریان فرصت را برای گروه‌های ملحدی ایجاد می‌کند که سعی در بد جلوه دادن این حرکت هستند تا جوانان را از امام حسین(ع) و جریان اربعین بترسانند.

نفوذ به جای دفاع
این استاد دانشگاه نفوذ به دل‌ها از طریق جریان اربعین به جای دفاع و بیان ادله برای اثبات حقانیت را زمینه‌ای برای گسترش فرهنگ حسینی در میان انبوهی از حقیقت جویان عالم عنوان کرد و گفت: در این جنگ نرم با چند کلمه کلیدی می‌توان ذهنیت مثبت را در جوینده حقیقت ایجاد کرد تا مسیر درست را انتخاب کند و با ورود به کشتی نجات امام حسین(ع) در مسیر اسلام قدم بردارد.

چاپ کتاب توسط رهبر شیعیان بلژیک
محمدرضا باتوانی به رهبر شیعیان بلژیک به عنوان یکی از خوانندگان این کتاب اشاره کرد و گفت: در راهپیمایی اربعین سال گذشته کتاب در یکی از مسیرهای اربعین به زائری اهدا شد که هیچ کس خبر نداشت او رهبر شیعیان کشور بلژیک است.
وی ادامه داد: ایشان به عنوان یکی از خوانندگان کتاب طی تماسی برای چاپ و انتشار آن برای توزیع میان مسلمانان بلژیک اقدام کرده است.
لازم به ذکر است این اثر نسخه فارسی ندارد و برای تبلیغ میان زائران خارجی اربعین تدوین شده است.

انتشار کتاب؛ آزاد
این کتاب در مجموعه موضوعی اربعین کتابخانه دیجیتال رضوی برای دانلود از طریق https://B2n.ir/y60751 در دسترس قرار داده شده است.
علاقه‌مندان به مطالعه منابع لاتین نیز می‌توانند از طریق لینک https://B2n.ir/e57825  علاوه بر مطالعه نسخه از سرچ موضوعی در آن نیز بهره‌مند شوند.
همچنین علاقه‌مندان به فعالیت‌های فرهنگی می‌توانند بر حسب اجازه داده شده از سوی مولف برای نشر کتاب در راستای تبلیغ مکتب حسینی، در راستای چاپ و نشر این اثر نیز اقدام فرمایند.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید