۱۴۰۲-۰۶-۰۶

کسب رتبه «الف» برای فصلنامه کتابداری واطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی

فصلنامه «کتابداری و اطلاع‌رسانی» به صاحب امتیازی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات علمی کشور برای دومین سال پیاپی موفق به کسب رتبه «الف» شد.

به گزارش گنجینه رضوی، این نشریه الکترونیکی که به مدیر مسئولی دکتر مجتبی بذرافشان مقدم و سردبیری دکتر سعید رضایی شریف‌آبادی منتشر می‌شود، در رتبه‌بندی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1401، رتبه الف را کسب کرده است.

تاریخچه انتشار

مجله کتابداری و اطلاع‌رسانی، نخستین فصلنامه علمی–پژوهشی در حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی (کتابداری و اطلاع‌رسانی) و در آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) است. این فصلنامه که نخستین شماره آن در پاییز 1376 منتشر شده است؛ در زمستان 1381 درجه علمی–ترویجی کسب کرده بود.  

در ادامه انتشار فصلنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی، این نشریه در بهار 1384 از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور طبق ابلاغ‌نامه شماره 3/9106  موفق به اخذ درجه علمی-پژوهشی شد که از دوم اردیبهشت 1398، طبق آیین‌نامه جدید نشریات، به عنوان «نشریه علمی» شناخته می‌شود.

فصلنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی، مقاله‌های علمی، پژوهشی و مروری در حوزه‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسی، نسخه‌شناسی، کتاب‌شناسی و آرشیو به زبان فارسی به همراه چکیده انگلیسی منتشر می‌کند. این مجله محملی ارتباطی برای بحث و تبادل نظر علمی است.

چگونگی دسترسی

همچنین این فصلنامه، یک نشریه ادواری کاملاً با دسترسی آزاد است، به عبارتی تمامی مقاله‌ها پس از پذیرش (به صورت زودآیند) و پس از چاپ (به صورت دسترسی آزاد و رایگان) بلافاصله از طریق اینترنت در دسترس تمام کاربران قرار می‌گیرد. استفاده، توزیع و به ‌اشتراک‌گذاری مقاله در هر رسانه، شبکه و وبگاهی مجاز است، مشروط بر این‌که به نویسنده و مجله به درستی استناد و ارجاع داده شود.

اهل علم و دانش با مراجعه به نشانی الکترونیکlis.aqr-libjournal.ir به مقالات منتشر شده از سال 1376 تاکنون این نشریه دسترسی خواهند داشت.

شایان ذکر است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تلاش دارد تا بستر مناسب برای اشتراک دانش و دانش‌افزایی جامعه استفاده‌کننده را در حوزه‌های دینی، فرهنگی و علمی فراهم کند. بدین ترتیب فصلنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی در راستای مشارکت در نشر اندیشه‌ها و گزارش‌های پژوهشی که زمینه‌ساز تغییرات مثبت فرهنگی و علمی در سطح کشور است، منتشر می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید