در دهه پایانی ماه صفر
۱۴۰۲-۰۶-۱۹

کتابخانه‌های رضوی با برپایی موکب «بارقه‌های خدمت» به ارائه خدمات خواهد پرداخت

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر با برگزاری موکب‌های «بارقه‌های خدمت» به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خدمات ارائه خواهد داد.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: موکب «بارقه‌های خدمت» این سازمان در فضای 240 متر مربع واقع در حد فاصل چهارراه شهدا و خیابان خسروی خیابان آیت‌الله واعظ طبسی، طی 10 میز خدمت، برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی را برای زائران و مجاوران در ایام دهه پایانی ماه صفر تدارک دیده است.
وی در توضیح برنامه‌های تدوین شده از سوی این سازمان برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفت:  بخش کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با شعار «سفیران دانش رضوی» در موکب خدمت با اهداي كتاب به بازديدكنندگان، عضوگيري رايگان، قصه گویی و کتاب درمانی، اجرای برنامه نقالی و نقشه خوانی مسیر سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو توسط خادمیاران کتاب سازمان و پذیرش منابع اهدایی به ارائه خدمت خواهد پرداخت.
حسینی به برنامه‌های تدارک دیده شده در بخش موزه‌ها و موزه دیجتال رضوی نیز اشاره کرد و گفت: این مجموعه با شعار «تماشاگه گنجینه رضوی» با برنامه آيين پرده خواني كودكان که توسط گروه نغمه سيمرغ طی 2 روز از تاريخ 20 تا 21 شهريورماه اجرا خواهد شد به استقبال زائران و مجاوران می‌رود.
وی برگزاري نشست تخصصي «تحليل علمي جلوه‌هاي هنر رضوي»، ثبت نام روزانه تور بازديد رايگان موزه در دو نوبت در روز و توزيع بليط نيمه بها را از دیگر برنامه‌های موزه‌های رضوی در این ایام برشمرد.
حسینی،«سلامتکده آثار فرهنگی» را شعار اداره مرمت این سازمان عنوان کرد که با برنامه‌های مرمت آثار فرهنگی و موزه‌ای، نقش بری روی چرم و جلدسازی سنتی و رنگ آمیزی کاغذ در این موکب‌ها حضور خواهند داشت.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، «هر خانه، یک کتابخانه رضوی» را شعار بخش کتابخانه دیجیتال سازمان برشمرد و گفت: با توجه به حجم وسیع فعالیت‌های مجازی این سازمان، آنچه در این موکب به زائران ارائه می شود تنها بخش کوچکی از حجم وسیع فعالیت‌ها خواهد بود.
وی، دیجیتال‌سازی نسخ تاریخی، ایجاد ایستگاه مطالعه دیجیتال، نمایش تصویری مراحل دیجیتال‌سازی و بخش‌های کتابخانه دیجیتال، کمپین جذب فالور شبکه‌های اجتماعی کتابخانه دیجیتال، ارسال فایل دیجیتال کتاب‌های مشهور ازطریق بلوفای و ایجاد تمبر یادگاری دیجیتالی برای درخواست کنندگان را از جمله فعالیت‌های این بخش عنوان کرد.
حجت الاسلام حسینی همچنین ایجاد عکاسخانه حضرتی با تصاویر حرم، گنبد و بارگاه وقرآن منصوب به امام رضا(ع) را از بخش‌های جذاب این موکب توصیف کرد که توسط روابط عمومی این سازمان مدیریت خواهد شد.
وی اظهار کرد: خادمیاران کتاب رضوی نیز با شعار «سفیران دانایی» ضمن معرفی عملکرد خادمیاران فرهنگی و جذب علاقه‌مندان به حضور در کسوت خادمیاران فرهنگی ارائه خدمت خواهند کرد.
شایان ذکر است موکب بارقه‌های خدمت از روز دوشنبه 20 شهریور از ساعت 9 صبح الی 23 شب طی مدت 6 به مراجعه کنندگان خدمات ارائه خواهد داد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید