فاطمه دهقان‌نيري
۱۳۹۷-۱۰-۱۰

پزشک پرواز: خاطرات دکتر محمدتقي خرسندي آشتياني

پ 456 خ 0843092/ 955

کتاب «پزشک پرواز» خاطرات دکترمحمدتقی خرسندی است که بخش‌هایی از رویدادهای ناگفته و زوایای اقدامات این گروه خدمت‌گزار را در دوران دفاع مقدس برای خواننده روشن می‌کند.

ایشان در این کتاب، خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی، دوران تحصیل، رویدادهای دفاع مقدس و پس از آن را بیان کرده‌اند که در عین ساده گویی، از بیان خوب جزئیات نیز غافل نمانده‌است. اشاره به اوضاع اجتماعی، توصیف بافت قدیمی شهر آشتیان،  ذکر اشخاص و وقایعی که شاید نتوانید آن‌ها را در هیچ کتاب دیگری پیدا کنید، از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب کتاب است. بخش پایانی کتاب نیز شامل اسناد و عکس‌هاست.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

مطب را فعال کردم. شب، کشیک بیمارستان بودم. صبح و عصر هم می‌رفتمبه مطبم در دزفول که تنها مطب خدمت‌دهنده در دزفول بود...گفتم از امروز ویزیت نمی‌گیرم، معاینه بیماران رایگان است...سال‌ها بعد که برگشتم تهران و تخصصم را گرفتم، در کنگره‌ای شرکت‌کرده‌بودم. آقای دکتری رفت پشت تریبون تا مقاله‌اش را ارایه کند. اسلاید گذاشتند؛ دیدم سرنسخه‌ی من است؛ زیرش هم اسم مطب است. اسلاید بعدی آمد؛ پارچه نوشته‌ای بود که آن موقع جلوی مطب نصب کرده‌بود و روی آن نوشته‌بودیم: کلیه خدمات رایگان است.

شروع کرد به صحبت‌کردن. گفت: « بسیجی بودم. سرماخورده‌بودم و آنژین داشتم. آمدم دزفول. گفتند تنها مطب شهر که باز است تابلو زده و بیماران را رایگان ویزیت می‌کند. رفتم و دیدم واقعیت دارد. آن‌قدر برایم جالب بود که عکس گرفتم. نسخه را هم نگه‌داشتم. انگیزه‌ای شد که پزشکی بخوانم و الان تخصص گرفته‌ام...

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید