مشاوره خانواده در حوزه دینی در بازدید از غرفه های کتابخانه رضوی عنوان کرد:
۱۴۰۲-۰۶-۲۸

تامین غذای روح در موکب های خدمت کتابخانه های رضوی

مشاور خانواده در حوزه امور دینی در بازدید از غرفه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، موکب های این مجموعه را تامین کننده غذای روح زائر و مجاور حرم مطهر رضوی عنوان کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت الاسلام دکتر مسلم داوودنژاد، برگزاری موکب های اهل بیتی همانند اربعین حسینی در شهر مقدس مشهد را یکی از دغدغه هایی عنوان کرد که امسال تا حدود زیادی در این مسیر قرار گرفته است.
وی افزود: یکی از حلقه های گمشده مواکب رضوی در ایام شهادت امام هشتم عدم گره خوردن خدمات به زائر با منابعی برای معرفی سیره رضوی بود که فقر آن به شدت احساس می شد.
داوودنژاد با اشاره به موکب های کتابخانه رضوی، آن را تحولی در ارائه خدمات فرهنگی به زائر حرم مطهر رضوی خواند که با کتاب پیوند خورده و در کنار سایر موکب ها از پرداختن به خدمات صرفا جسمانی، به خدمات روحی زائران نیز توجه کرده است.
وی همچنین رنگ و بوی قرآنی گرفتن موکب ها را یکی از اتفاقات خوب در مواکب آستان قدس رضوی خواند و گفت: این برنامه یکی از گزاره هایی است که حال بسیاری افراد با آن خوب می شود و خوش به حال زائری که بعد و یا قبل از زیارت امام رضا(ع) گذرش به بلوار آیت الله واعظ طبسی بیفتد تا از این موکب ها بازدید کند.
این مشاور خانواده، تنوع خدمات فرهنگی در مواکب برگزار شده بلوار آیت الله واعظ طبسی را الگویی برای سایر مواکب دانست و تصریح کرد: افرادی که در دیگر شهر در مناسبت های مختلف به برگزاری موکب های خدمت رسانی اقدام می کنند خوب است که از ابتکارات ارائه خدمات مواکب رضوی ایده بگیرند و در کنار ارائه خدمات جسمانی به مخاطبان، به غذای روح و فکر آنها نیز توجه داشته باشند.

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید