طی 4 روز فعالیت موکب بارقه های خدمت کتابخانه آستان قدس رضوی صورت گرفت:
۱۴۰۲-۰۶-۲۹

جذب 600 منبع نفیس و بیش از 10 هزار برگ سند از سراسر کشور برای دیجیتال سازی

بسیاری از مجموعه داران کتاب و صاحبان اسناد نفیس از سراسر کشور در بازدید از موکب بارقه های خدمت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیش از 10 هزار برگ سند و 600 منبع نفیس خود را برای دیجیتال سازی به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی سپردند.

به گزارش گنجینه رضوی، علی ضرابی، مدیر کتابخانه دیجیتال رضوی این آمار را متعلق به 4 روز فعالیت این واحد در موکب بارقه های خدمت عنوان کرد.
وی، نمایش فناوری دیجیتال سازی در موکب و دیدن خروجی با کیفیت کار در محل را موجب اعتماد سازی برای مخاطبان خواند و اظهار کرد: طی این مدت از شهرهای مختلف کشور اعم از تهران، یزد، آبادان، بوشهر، خرمشهر، آمل، خوی برای دیجیتال سازی منابع خود درخواست داده اند که در فواصل زمانی ترتیب اثر داده خواهد شد.
ضرابی دیجیتال سازی برون سازمانی را از خدمات بخش کتابخانه دیجیتال رضوی خواند و اضافه کرد: دیجیتال سازی برون سازمانی از سال 90 دراین مرکز در حال انجام است و تا کنون آثار ارزشمند بسیاری ازکتابخانه های معتبر کشور به صورت رایگان در این مرکز دیجیتال سازی شده و نسخه پشتیبان از آن تهیه شده است.
مدیر کتابخانه دیجتال رضوی خطاب به مجموعه داران و کتابداران گفت: در راستای صیانت و حفظ میراث مکتوب و دیرپای فرهنگ غنی اسلامی و حفاظت و نگهداری از میراث مکتوب بشری، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی مجموعه های خطی و چاپ سنگی را به طور رایگان دیجیتال سازی می کند و در جریان این امر تمام هزینه ها حتی انتقال منابع با هزینه این سازمان انجام می گیرد و در نهایت ضمن اهدای یک نسخه دیجیتال به صاحب اثر، یک نسخه نیز برای استفاده محققین در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی حفظ می شود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید