به همت موزه رضوی در موکب بارقه های خدمت
۱۴۰۲-۰۶-۲۹

«پناه بی پناه»آیین پرده خوانی و روایتگری کرامات معجزات و شهادت امام رضا(ع) برگزار شد

به همت موزه رضوی سازمان کتابخانه ها،موزه هاو مرکز اسناد آستان قدس رضوی ایین پرده خوانی و روایتگری کرامات و معجزات و شهادت امام رضا(ع) با عنوان «پناه بی پناه» توسط گروه کودکان نغمه سیمرغ در موکب بارقه های خدمت این سازمان به روی صحنه رفت.

به گزارش گنجینه رضوی،شهره پودینه، مدیر اجرایی گروه نغمه سیمرغ در حاشیه برگزاری این برنامه طی گفتگویی ضمن اشاره به فعالیت های ادبی این گروه با حضور کودکان دانش آموز ، اظهار کرد: آنچه در این گروه دنبال می شود آشنایی کودکان با نقل های مذهبی در کنار نقل های حماسی شاهنامه ای است که با استقبال گسترده ای از سوی خانواده ها و کودکان مواجه بوده است.
وی به فرایند تدوین و اجرای آیین پرده خوانی اشاره کرد و گفت: نوشتن متن نمایشنامه و ویرایش آن بیش از یک ماه زمان را به خود اختصاص داد که کتابخانه دیجیتال رضوی و کتابخانه حرم مطهر از مراکز اصلی دستیابی به منابع معتبر برای تدوین متن این نمایشنامه بودند.
پودینه افزود: در کنار آیین پرده خوانی، نقالی با موضوع نماز باران امام رضا (ع) توسط یکی از کودکان اجرا خواهد شد.
سمیه افتخاری استاد، مربی نمایش گروه نغمه سیمرغ نیز با اشاره به فعالیت یک ماهه گروه نمایشی،تصریح کرد:این گروه مرکب از ۱۰ دانش آموز ۷ تا ۹ ساله است تا محتوای دینی تاریخی در ارتباط با واقعه شهادت امام رضا(ع) را به روی صحنه برند.
شایان ذکر است این برنامه که با استقبال گسترده زائران و مجاوران رو به رو شد، طی دو شب در موکب بارقه های خدمت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به روی صحنه خواهد رفت.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید