گزارشی از 6 روز فعالیت خادم گونه کارکنان و خادمیاران کتاب سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۰۶-۲۹

آنچه در موکب بارقه‌های خدمت کتابخانه‌های رضوی به وقوع پیوست

دهه سوم ماه صفر نیز به پایان رسید و آنچه باقی ماند یادگاری از خدمت صادقانه و با اخلاص جمعی از کارکنان این آستان مقدس بود که برای خدمت به زائران بارگاه منور رضوی کمر همت به خدمت بستند.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در دهه پایانی ماه صفر با برپایی موکب بارقه‌های خدمت، در فضای 240 متر مربع و قالب 10 غرفه بخش عمده‌ای از خدمات خود را در دسترسی زائران و مجاوران قرار داد.  
در این موکب همراه با کارکنان این سازمان تعداد ۱۴۱ خادمیار در ۱۲۴۴ ساعت به مدت ۶ روز به صورت فوق العاده علاوه بر شیفت خدمتی به ارائه خدمت پرداختند که در کنار ارائه خدمات به جذب ۶۹۴ خادمیارکتاب از میان زائران و مجاوران اقدام کردند.  
در بخش فعالیت‌های دیجیتال این موکب به 2170 نفر دربازدید از موزه رضوی با عینک واقعیت مجازی، ۵۵۷۵ فریم تمبر یادگاری، عضویت ۶۴۵۹ نفر در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی سازمان، عضویت ۱۵۵۰ نفر در کتابخانه دیجیتال رضوی خدمات ارائه داد و با اعتماد سازی برای مخاطب با نشان دادن دستاورد نسخه دیجیتال در موکب خدمت توانست جذب ۲0۸۰۰ منبع نفیس و بیش از ۱۰ هزار برگ سند برای دیجیتال سازی از سراسر کشور جذب کند.
همچنین در بخش فعالیت‌های ترویج فرهنگ و مطالعه موکب کتابخانه‌های رضوی در کنار برگزاری 55 برنامه روایت گری و 58 برنامه قصه‌گویی، به برگزاری مسابقه نقاشی در ۷۸۰۰ برگ، مسابقه کتابخوانی مهمان ایران برای ۴۸۰۰ نفر و نامه‌ای به امام رضا(ع) با حضور ۱۱۰۰ نفر اقدام کرد.
عضویت رایگان ۲۵۰۰ نفر در کتابخانه مرکزی رضوی، عضویت رایگان ۸۰ مادر دارای ۳ فرزند به بالا در این کتابخانه، عضویت ۵۰ کودک در کتابخانه تخصصی کودک رضوی، عضویت ۲۰ استاد دانشگاه، سالمند، کم توان جسمی در کتابخانه سیار رضوی از دیگر خدمات این سازمان بود.
همچنین  تهیه ۴۵۷۰ عکس از عکاسخانه حضرتی همراه با نسخه خطی منسوب به دست خط امام رضا(ع) موجود در گنجینه رضوی در قالب تصاویر دیجیتالی و موبایلی از دیگر خدمات این موکب طی مدت 6 روز فعالیت بود.
برگزاری ۶ برنامه ۳۰ دقیقه ای آیین روایتگری و پرده خوانی با حضور ۱۲۰۰ نفر مخاطب، شرکت ۲۹۰۰ نفر در تورهای رایگان بازدید از موزه‌های رضوی، عضویت ۶۱۴ نفر در انجمن دوستداران موزه‌ها، فروش ۶۰۷ بلیط نیمه بهاء موزه‌های رضوی نیز از دیگر خدمات این موکب بود که با حضور موزه‌های رضوی محقق شد.
عضویت ۲۵۷ نفر در کانال مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی، اعلام آمادگی ۸۰ نفر برای اهدای تصاویر و اسناد قدیمی، جذب ۱۰ نفر برای تاریخ شفاهی نیز ماحصل فعالیت کارکنان واحد اسناد و مطبوعات این سازمان در موکب بارقه‌های خدمت بود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید