۱۴۰۲-۰۷-۰۳

نمایشگاه کتاب‌های بازگو کننده خاطرات جنگ در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی

کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاهی از کتاب‌های بازگو کننده خاطرات دفاع مقدس، تصاویر شهدا و کتابشناسی دفاع مقدس برگزار کردند.

به گزارش گنجینه رضوی، در این نمایشگاه‌ها مجموعه‌ای ارزشمند از حوزه دفاع مقدس همچون ذوالفقار، ضربه متقابل، آخرين ديدار، پايي كه جاماند، تقويم تاريخ دفاع مقدس، بابانظر، تابي نهايت،  وقتي مهتاب گم شد، سلام بر ابراهيم، آن بيست و سه نفر، آب هرگز نميميرد، كاوه معجزه انقلاب، خاطرات دفاع مقدس، مجموعه فرهنگ جبهه، تقويم تاريخ دفاع مقدس، پرستوي دهلاويه، دختر شينا، زمزم عشق، مربع‌هاي قرمز، سردارسليماني در معرض بازدید قرار داده شده است.
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در کرمانشاه، تربت حیدریه، درگز، بروجرد، قاين، بیرجند، گناباد و سرخس و کتابخانه‌های وابسته به آستان در مشهد از جمله مسجد پيغمبر(ص)، مسجدالرضا(ع)، حضرت معصومه (س)، مجتمع فرهنگي امام خميني (ره)، غدير باباعلي، زینبیه، آيت‌الله شيخ مجتبي قزويني(ره) از جمله مراکز وابسته‌ای هستند که با عناوینی چون حماسه عشق، دفاع مقدس، حماسه مقاومت، شکوه ایثار، دفاع مقدس، عرشیان به برگزاری نمایشگاه اقدام کرده‌اند.
آشنایی مراجعان با ایثار و فداکاری‌های جوانان پاک ایران در راه حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس برای برپاداشتن پرچم پرافتخار اسلام، توسعه و ترويج فرهنگ دفاع مقدس  و آشنايي با  شخصيت و خاطرات رزمندگان، فرماندهان  و شهداي عزيز از  آثار مكتوب نويسندگان با هدف ايجاد علاقه مراجعه كنندگان به مطالعه و كتاب  و احياء فرهنگ كتاب خواني از جمله اهدافی است که از برگزاری این نمایشگاه ها دنبال می‌شود.
شایان ذکر است در 31 شهريور 1359 رژيم بعثي عراق با تصميم و طرح قبلي و با هدف برانداختن نظام نوپاي جمهوري اسلامي جنگي تمام عيار را عليه ايران اسلامي آغاز کرد. صدام حسين رييس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربين‌هاي تلويزيون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزاير، آغاز تجاوز رژيم بعثي به خاک ايران را اعلام کرد که این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از 28 شهریور تا3 مهر ادامه دارد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید