۱۴۰۲-۰۷-۱۹

تدارک موزه‌های رضوی برای میزبانی از کودکان در روز جهانی کودک

طبق روال هر ساله موزه‌های آستان قدس رضوی برای روز جهانی کودک برنامه‌های متنوعی را در محل موزه تدارک دیده است تا روزی متفاوت را برای مخاطبان کودک خود رقم زند.

به گزارش گنجینه رضوی، مهدی قیصری‌نیک، معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی، برگزاری کارگاه کاردستی خلاق کودک و نوجوان در نگارخانه رضوی را یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای مخاطبان کودک موزه برشمرد.
وی همچنین برگزاری کارگاه قصه‌گویی و روایت زندگی‌نامه شهدای شهر مشهد با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان دیگر برنامه در نظر گرفته شده برای کودکان در این هفته برشمرد.  
قیصری نیک افزود: مخاطبان کودک موزه رضوی می‌توانند از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده همچون کارگاه هنری نقاشی، برگزاری مسابقه با موضوع آشنایی با آثار موزه رضوی و روایت راویان کودک و نوجوان از آثار موزه بهره‌مند شوند.
وی، برگزاری کارگاه آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث و هنر قالیبافی را یکی دیگر از برنامه‌ها عنوان کرد که طی آن مخاطبان با تاریخچه و مهد هنر قالی بافی، ابزار کار و آموزش گره‌بافی آشنا خواهند شد.
قیصری نیک تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند طی هماهنگی مدارس به صورت گروهی و نیمه بها از برنامه‌های تدارک دیده شده و بازدید از گنجینه‌ها بهره‌مند شوند.
شایان ذکر است برنامه‌های موزه به مناسبت روز جهانی کودک از 16 الی 20 مهر ماه به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح الی 12 برقرار خواهد بود و مراکز آموزشی و فرهنگی می‌توانند طی هماهنگی با روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از کارگاه‌های برگزار شده در موزه‌های رضوی واقع در صحن کوثر بهره‌مند شوند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید