در روز فرهنگ عمومی صورت گرفت:
۱۴۰۲-۰۸-۱۵

برگزاری نشست هم اندیشی اعضای شورای فرهنگ و مسئولان شهرستان سرخس با رئیس سازمان کتابخانه های رضوی

اعضای شورای فرهنگ و مسئولان شهرستان سرخس در روز فرهنگ عمومی با رئیس سازمان کتابخانه ها موزه ها و مرکز اسناد استان قدس رضوی نشست هم اندیشی را برگزار کردند.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس در این نشست که در تالار کنفرانس کتابخانه مرکزی رضوی برگزار شد، به فرمایش مقام معظم رهبری در تعریف فرهنگ اشاره کرد که فرمودند: فرهنگ هواست و اگر هوا سالم نباشد جامعه به خطر می افتد.»
وی با این تعریف، پیاده سازی و پیروی از سیره رضوی را ناب ترین فرهنگ عمومی توصیف و بر توسعه آن در جامعه تاکید کرد.
بختیاری، با اشاره به پیشینه تاریخی شهرستان سرخس و عبور امام رضا(ع) از آن به سمت مرو، این شهر را قدمگاه امام رضا(ع) برشمرد.
وی همچنین حضور خیل عظیم زائران پیاده حرم مطهر رضوی از اهالی شهرستان سرخس در دهه آخر ماه صفر  را نشان از عنایت آن امام همام در عبور از این منطقه به نسل های آینده آن دانست.
بختیاری در ادامه سخنان خود وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در این شهرستان و همچنین همراهی منسجم مدیران شهری این منطقه را مثال زدنی و الگویی برای دیگر مناطق عنوان کرد.
حجت الاسلام محمدحسین صبوریانی مسئول فرهنگی آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس، اتفاقات خوبی که در سرخس رخ می دهد را نتیجه همکاری تمامی دستگاه های آستان قدس رضوی اعم از  منطقه آزاد، املاک و اراضی مجموعه فرهنگسرای رضوی دانست.
حجت الاسلام سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در ادامه این نشست، حضور جمعی مسئولان یک شهرستان به محضر عالم آل الله در روز فرهنگ ابتکار عملی برشمرد و مسئولان و مدیران را مهندسان فرهنگ عمومی خواند که سایر افراد جامعه از آنان الگوبرداری رفتاری می کنند.

وی همچنین دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی ساری در شهرستان طبس را ماحصل همدلی خوب مسئولان آن خواند و تصریح کرد: آستان قدس رضوی همواره دیدگاه ویژه ای را به سرخس داشته و برای حرکت رو به جلوی آن برنامه ریزی می کند.  

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید