طی یک سال گذشته صورت گرفت:
۱۴۰۲-۰۸-۲۷

اهدا و امانت قریب به 121 هزار نسخه کتاب از سوی کتابخانه مرکزی به 105مرکز درخواست کننده

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی طی 12 ماه از آبان ماه سال گذشته تا کنون قریب به 121 هزار نسخه کتاب را به 105 مرکز درخواست کننده در سطح کشور اهدا کرده است.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت الاسلام سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: خدمت فرهنگی یکی از عرصه های خدمتی آستان قدس رضوی است و توسعه فرهنگ کتابخوانی رشد فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: در این راستا کتابخانه آستان قدس رضوی در سال‌های اخیر با توجه به افزایش حجم مراجعه‌ها و اعلام نیازها، سازمان این وظیفه را به کتابخانه سیار محول کرد تا کتابخانه سیار علاوه بر وظایف ذاتی خود که تحویل منابع اطلاعاتی به اعضاء خود شامل افراد ناتوان و کم توان، افراد سالخورده، اساتید و مدرسان دانشگاهی و غیره است وظیفه اهداء و امانت کتاب به سازمان‌ها و نهادهای درخواست کننده را هم به انجام رساند.
لازم به ذکر است کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به دلیل گستردگي جغرافيايي شهر و كمبود کتابخانه در شهر مشهد بویژه نقاط محروم و دور افتاده از مركز شهر با هدف ارائه خدمت به کسانی که امکان مراجعه به کتابخانه را ندارند و همچنين در راستای ارائه خدمت به معلولان، جانبازان، نابينايان، بازنشستگان، اعضای هیات علمی و غیره در سال 1377 فعاليت خود را آغاز کرد.
كتابخانه سیار آستان قدس رضوی که در حال حاضر به بیش از 850 نفر عضو حقیقی و حقوقی خدمات ارائه می کند، مجاز به دریافت امانتی منابع درخواستی اعضای خود از کلیه مخازن و کتابخانه‌ها و بخشهای سازمان برای ارسال به درب منازل اعضا است.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید