۱۴۰۲-۰۸-۲۷

برگزاری 3هزار 391 برنامه زنگ کتاب توسط کتابداران کتابخانه رضوی/ 9 ساله تا 90 ساله بهره مند از برنامه های زنگ کتاب کتابخانه رضوی

مدیر کتابخانه مرکزی رضوی گفت: طی 12 ماه گذشته 3 هزار و 391 برنامه زنگ کتاب توسط کتابداران کتابخانه های رضوی در سطح کشور برگزار شده است که مخاطبانی از گروه سنی پیش دبستانی تا سالمندان از این برنامه بهره مند شده اند.

به گزارش گنجینه رضوی، مهدی صادقی حصار گفت: برنامه زنگ کتاب که از سال 1394 در این سازمان به اجرا در آمد و کتابداران خود به سراغ علاقمندان مختلفی که امکان حضور در کتابخانه را ندارند رفتند و کتاب‌های خوب و منابع موجود در کتابخانه را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشتند.
وی تصریح کرد: زنگ کتاب که با هدف مأنوس‌سازی جامعه با فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه، آموزش مفاهیم دینی، ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی و معرفی سیره اهل  بیت(ع) آموزش مهارت‌های ضروری فردی و اجتماعی مورد نیاز، آشناسازی افراد با فرهنگ  غنی دینی و ملی و دیگر اهداف بلند در راستای ارتقاء فرهنگ اجتماعی مخاطبان در کتابخانه های رضوی شکل گرفته است.
وی به حرکت های خودجوش کتابداران برای معرفی کتاب خوب اشاره کرد و گفت: کتابداران با حضور در  مساجد، پایگاه های بسیج، روضه های خانگی، خانه سالمندان، حضور در نماز جمعه و جماعت و رفتن به سراغ مجامع آموزشی از مقاطع پیش دبستانی تا دانشگاهیان حوزه های علمیه و دانشگاهیان برای آشتی دادن جامعه با فرهنگ مطالعه تلاش کرده اند.
صادقی حصار افزود: در جلسات برگزار شده زنگ کتاب، منابعی چون آموزش های فردی و اجتماعی،  مناسبت های ملی و مذهبی، ادبیات کهن و منابع دارای تقریض مقام معظم رهبری به عنوان منابع پیشهادی توسط کتابداران رضوی به مخاطبان معرفی شده است.  

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید