به همت کارشناسان کتابخانه دیجیتال کتابخانه مرکزی رضوی صورت گرفت:
۱۴۰۲-۰۸-۲۸

راه اندازی هشت ایستگاه مطالعه دیجیتال در مناطق مختلف کشور

مدیر فضای مجازی کتابخانه دیجتال سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از راه اندازی هشت ایستگاه مطالعه دیجیتال در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، علی ضرابی این اقدام را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و دسترسی پژوهشگران و محققان به منابع اطلاعاتی عنوان کرد که با اولویت مناطق کمتر برخوردار و مراکز عام‌المنفعه و غیردولتی صورت گرفته است.
وی، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را استان هایی عنوان کرد که طی 6 ماهه اول سال جاری به راه اندازی ایستگاه مطالعاتی دیجتال در آن اقدام شده است.

دسترسی به 3 هزار پایگاه علمی ملی و بین المللی
ضرابی اظهار کرد: با راه اندازی ایستگاه های مطالعاتی مذکور، امکان بهره گیری از دویست هزار منبع دیجیتال از طریق بیش از 370 سامانه نرم افزاری و دسترسی به بیش از 3 هزار پایگاه علمی و پژوهشی ملی و بین‌المللی همچون الزویر، ساینس، ساینس دایرکت، اشپرینگر، آکسفورد، وایلی و نیچر با بیش از 180 میلیون منبع دیجیتال برای کاربران  فراهم شده است.
وی، دسترسی به برخی پایگاه‌های محدود کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی همانند پایگاه‌ کتاب‌های چاپی، کتاب‌ها و مقالات الکترونیکی و پایان‌نامه‌های الکترونیک به‌ صورت تمام متن را از دیگر امکانات ارائه شده در ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال برشمرد.
ضرابی همچنین منابع موجود در این ایستگاه ها را دربردارنده تمام موضوعات دانش بشری عنوان و تصریح کرد:کاربران این امکان را دارند که با مراجعه به کتابخانه های وزیری یزد، مروج یزد و کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی در انار، بشرویه، سبزوار، قاین و میبد از منابع اطلاعاتی موجود آن بهره مند شوند.
مدیر فضای مجازی کتابخانه مرکزی رضوی به برگزاری کارگاه های آموزشی برای کارکنان کتابخانه پس از راه اندازی ایستگاه مطالعه دیجیتال اشاره کرد و گفت: تاکنون ایستگاه های مطالعه دیجیتال در شهرهای مختلف کشور از قبیل مشهد، طبس، تهران، کاشمر، اهواز، کرمانشاه، بروجرد، شوشتر، گناباد، اصفهان، سرخس، قوچان، بشاگرد،  و ... راه اندازی شده است.
شایان ذکر است کتابخانه‌های غیردولتی مناطق کم‌برخوردار که زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعه دیجیتال را داشته باشند، می‌توانند با ارسال درخواست خود به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از امکانات این ایستگاه بهره مند شوند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید