۱۴۰۲-۰۹-۰۸

نمایشگاه آثار نقاشی استاد سید حسین حسینی در نگارخانه موزه رضوی گشایش یافت

نمایشگاهی از آثار هنرمند پیشکسوت هنر نقاشی استاد سید حسین حسینی در نگارخانه موزه رضوی گشایش یافت.

به گزارش گنجینه رضوی، در این نمایشگاه 28 اثر در قالب نقاشی رنگ روغن در ابعاد مختلف و با محوریت موضوع طبیعت، مسجد و حرم رضوی به نمایش گذاشته شده است.
این هنرمند که خلق آثاری از وقایع دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و تصویر شهدا را در کارنامه هنری خود ثبت کرده، معتقد است هنر باید معنا داشته باشد و اثر هنری بدون معنا روح ندارد.
استاد سید حسین حسینی، زاده  اسفند ماه سال ۱۳۳۱ از دوران کودکی علاقه وافری به هنر نقاشی داشت و در دوران تحصیل زیر نظر اساتید اهل فن از جمله زنده یاد استاد صباغیان و میرمصطفایی به این رشته ادامه داد.
وی به مدت 4 سال برای ادامه تحصیل به آمریکا عزیمت کرد و در رشته عمران به تحصیل پرداخت. در آنجا علاوه بر تحصیل، نقاشی را نیز ادامه داد و چند نمایشگاه‌ از آثارش در ایالت دالاس آمریکا برگزار کرد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.
این هنرمند در سال ۱۳۵۸ همزمان با شروع جنگ تحمیلی برای خدمت و دفاع از میهن اسلامی تحصیلات خود را ناتمام گذاشته و به کشور مراجعت کرد و در جبهه به طور داوطلبانه حضور یافت.
 سید حسین حسینی در همان سال به عنوان استاد هنر در آموزش و پرورش خراسان رضوی استخدام شد و مدت 30سال در آموزشگاه‌های مختلف در شهر مشهد و آخر خدمت در شهر درود نیشابور زادگاه خود به آموزش نقاشی به دانش آموزان مقاطع مختلف پرداخت و در سال ۱۳۸۸ به افتخار بازنشستگی نایل آمد.
 استاد سید حسین حسینی در تمام سال‌های عمر، مجدانه و به عنوان حرفه اصلی به هنر نقاشی پرداخت و نمایشگاه‌های مختلفی در نیشابور، درود و مشهد برگزار کرد وی بیش از ۲۰۰ تابلوی نقاشی رنگ و روغن خلق کرد که تعدادی از آنها زینت بخش محافل هم‌وطنان است و تعدادی هم در گالری ایشان در شهر نیشابور در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.           
استاد صباغیان درباره ایشان گفته اند: «سید حسین حسینی با قریحه خوب و هنرمندانه اش همیشه در ذهن بنده جایگاه خاصی دارند من می توانم قسم بخورم که ایشان می دانند که هنر مقدس است و هم چنین تابلوهایشان با سوژه مسجد خیلی زیبا خلق شده است.»
شایان ذکر است این نمایشگاه از 8 الی 16 آذر ماه از ساعت 8 الی 17 در محل نگارخانه موزه مرکزی رضوی برای بازدید علاقه مندان فعال است.
                                                                                                      

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید