در هفته پژوهش
۱۴۰۲-۰۹-۱۱

غرفه فعالیت های پژوهشی کتابخانه رضوی در نمایشگاه بین المللی افتتاح شد

غرفه فعالیت های پژوهشی سازمان کتابخانه ها،موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی پنجشنبه ۸ آذر ماه در هفته پژوهش در محل نمایشگاه بین المللی مشهد سالن عطار فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، انیس میری کارشناس پژوهش این سازمان، کتاب‌های منتشر شده توسط سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مقالات علمی پژوهشی همکاران که در نشریات مختلف کشور منتشر شده و همچنین طرح‌هایی که با حمایت سازمان در دست اقدام است را برخی از اقلام پژوهشی به نمایش گذاشته در این نمایشگاه عنوان کرد.
وی، تعداد مقالات به نمایش درآمده را بالغ بر ۳۰ عنوان برشمرد و افزود: با توجه به گستره فعالیت های پژوهشی این سازمان سعی بر آن شد تا بهترین مقالات منتشر شده در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.
میری افزود: ۱۸ عنوان کتاب‌ نیز توسط سازمان کتابخانه ها،موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی ۲ سال اخیر منتشر شده که بخش دیگری از اقلام پژوهشی این غرفه را تشکیل می دهد.
وی، همچنین به ۸ طرح پژوهشی و ۵ پایان نامه که با حمایت سازمان کتابخانه ها در دست اقدام است اشاره کرد که به معرفی آن در این نمایشگاه اقدام شده است.
این کارشناس، نمایش مصحف مشهد رضوی در این غرفه را یکی از اتفاقات خوب این نمایشگاه برشمرد که با اقبال گسترده ای از سوی مخاطبان مواجه شده است.
وی افزود: امسال سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی رضوی، بنیاد فرهنگی رضوی، موسسه جوانان رضوی، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) و مرکز علوم قرآنی رضوی در یک مکان مشترک غرفه‌ای ایجاد کردند که این امر همگرایی خوبی را میان مراکز و موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی ایجاد کرده است.
کتاب آرایه‌های قرآن پیدایش و تحول بر اساس قرآن‌های خطی کتابخانه آستان قدس رضوی، اسناد نظامی آستان قدس رضوی، ۵۰۰ سال خدمات پزشکی در آستان قدس رضوی، اجازات العلما، شناخت تفاسیر نسخه‌های خطی، منتخب القصائد، اسناد داروهای سنتی، مجموعه مقالات فعالیت های داوطلبانه، فعالیت‌های داوطلبانه که سال گذشته توسط سازمان کتابخانه های رضوی برگزار شد، سالنامه روزنامه‌ها و مجلات موجود در آستان قدس رضوی، نسخه‌های چاپ سنگی اهدای مقام معظم رهبری در دو جلد، ۱۸ مجلد کتاب‌هایی که به معرفی آثار اهدای مقام معظم رهبری در آن اقدام شده و کتاب فهرست نسخ خطی که در موضوعات مختلف معرفی شده از جمله آثار منتشر شده توسط کتابخانه های رضوی است که وی به نمایش ان در این نمایشگاه اشاره کرد.
شایان ذکر است این نمایشگاه تا ۱۱ آذر ماه در محل نمایشگاه بین المللی ، سالن عطار از ساعت ۱۰ الی ۱۹ برای بازدید علاقه مندان فعال است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید