۱۴۰۲-۰۹-۱۸

دو اثر نفیس نقاشی از سوی هنرمند پیشکسوت نیشابوری به موزه رضوی اهدا شد

استاد سید حسین حسینی استاد پیشکسوت هنر نقاشی از دیار نیشابور، دو اثر از آثار نفیس هنری خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، ضریح شیر و شکر امام رضا(ع) که در تاریخ 1381 در ابعاد 80 در 100 بر بوم نقش شده و تصویر مسجد امام اصفهان خلق شده در سال 1366 در ابعاد 138 در 100 دو اثری است که از سوی این هنرمند به موزه آستان قدس رضوی اهدا شده است.
استاد سید حسین حسینی، زاده  اسفند ماه سال ۱۳۳۱ در دوران تحصیل زیر نظر اساتید اهل فن از جمله زنده یاد استاد صباغیان و میرمصطفایی به این رشته ادامه داد و 4 سال از عمر هنری خود را برای ادامه تحصیل در رشته عمران در آمریکا گذراند و در ایالت دالاس آمریکا چندین نمایشگاه‌ برگزار کرد.
این هنرمند در سال ۱۳۵۸ همزمان با شروع جنگ تحمیلی برای خدمت و دفاع از میهن اسلامی تحصیلات خود را ناتمام گذاشته و به کشور مراجعت کرد و در جبهه به طور داوطلبانه حضور یافت.
خلق آثاری از وقایع دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و تصویر شهدا بخشی از فعالیت های هنری این استاد پیشکسوت هنر نقاشی است که در کارنامه هنری اش ثبت شده است.
استاد سید حسین حسینی در تمام سال‌های عمر، مجدانه و به عنوان حرفه اصلی به هنر نقاشی پرداخت و نمایشگاه‌های مختلفی در نیشابور، درود و مشهد برگزار کرد.
وی بیش از ۲۰۰ تابلوی نقاشی رنگ و روغن خلق کرد که تعدادی از آنها زینت بخش محافل هم‌وطنان است و تعدادی هم در گالری ایشان در شهر نیشابور در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.           
                                                                                                      

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید