۱۴۰۲-۰۹-۲۹

پژوشگران برتر تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تقدیر شد

پژوهشگران برتر تالار محققان کتابخانه مرکزی رضوی در هفته پژوهش مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش گنجینه رضوی، مجید شایان مجد مسئول تالار محققان کتابخانه مرکزی رضوی در این مراسم که در تالار کنفرانس این کتابخانه برگزار شد، ضمن بیان جایگاه ارزشمند فعالیت های پژوهشی محققان برای سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گزارشی را از فعالیت های این تالار ارائه کرد.
وی اظهار کرد: تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی که خدمات آن به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در حال انجام است قریب به 14 هزار عضو دارد و در بازه زمانی یکساله تا آذر¬ماه 1402، تعداد 4135 عضو با مدرک دکتری، 8800 عضو با مدرک کارشناسی ارشد و 310 عضو مؤلف  از خدمات این بخش بهره مند شده اند.
شایان به حضور محققانی در سطح بین الملل از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق، آذربایجان، چین و نیجریه، آمریکا و کنیا اشاره کرد که به عنوان محقق از خدمات این تالار بهره مند هستند.
وی تصریح کرد: از آذرماه سال گذشته تا کنون بیش از یکهزار نفر عضو این تالار شده اند که با توجه به وضعیت پژوهشی خود شرایط عضویت در این تالار را داشته اند.
شایان همچنین به دستاورهای پژوهشی تالار طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: از هفته پژوهش سال گذشته تاکنون تولیدات علمی این قسمت بیش از 590 مورد بوده است که می توان به 45 کتاب، 130 مقاله و 425 پایان نامه اشاره داشت.
در ادامه این مراسم علی موحدیان عطار، استاد فلسفه و عضو تالار محققان برخی از آسیب های حیطه پژوهش را تشریح و بر حمایت بی محدودیت از پژوهشگران در راستای توفیقات ملی تاکید کرد.
در این مراسم میرزا علی اکبر آل طاها دارای آثار «جامع احکام سیدالشهدا»( دوجلد)، «در مسیر فرزانگان» ( ج1)، «صیاد دلها» ( جلد 1) ، «مجموعه اشعار آل طاها به نام سند عاشقی» ( دفتر اول) و دیگر آثار، حمید شفقت، فارغ التحصیل دکتری فیزیک، صاحب اثر «مطالعات تئوری و تجربی روی طرح های جدید لیزر الکترون آزاد خوراک داده شده بهره بالا» و دارای چندین مقاله علمی معتبر در موضوع فیزیک و لیزر، علی موحدیان عطار، دکتری کلام  گرایش فلسفه دینی عضو سابق هیئت علمی دانشگاه ادیان مذاهب، دارای مقالات متعدد و صاحب آثار «کمال انسان در قرآن و رویات»، «معنای زندگی انسان در قرآن و روایات»، «تناسخ»، «گذشته و امروز» و دیگر آثار به عنوان محققان برتر تالار محققان کتابخانه مرکزی رضوی با اهدای هدایا و لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.
همچنین خانم ها آسیه هما، دانشجوی دکتری رشته علوم قرآن و علوم دارای اثر 14 جلدی در مورد 14 معصوم به زبان انگلیسی، سحر عطار،کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی دارای مقالات متعدد در موضع روانشناسی و شخصیت و مولف کتاب «اختلال شخصیت مرزی مختلط»، سیده الهه رضوانیان، دانشجوی دکتری شهرسازی دارای مقالات متنوعی در زمینه شهرسازی و طراحی شهری نیز از دیگر محققان این تالار هستند که از آنان تقدیر به عمل آمد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید