به همت کتابداران کتابخانه امام رضا(ع) شهرستان بیرجند در فصل پاییز صورت گرفت:
۱۴۰۲-۱۰-۰۷

برگزاری 72 زنگ کتاب در مراکز آموزشی فرهنگی شهرستان بیرجند

کتابداران کتابخانه امام رضا(ع) شهرستان بیرجند از کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی طی سه ماهه گذشته 72 زنگ کتاب را در مراکز مختلف فرهنگی و آموزشی این شهرستان برگزار کردند.

به گزارش گنجینه رضوی، زهرا خسروی، مسئول امور کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند، برگزاری برنامه زنگ کتاب که با معرفی و خوانش کتاب و برگزاری مسابقه همراه است را از جمله فعالیت های این کتابخانه در فصل پاییز عنوان کرد.
وی، کتاب رسانی سیار و ارسال کتاب به مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، حسینیه ها و مساجد را از دیگر برنامه های اجرا شده طی این مدت برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از مراکز فرهنگی خواهان حضور کتابداران به عنوان سفیران دانایی درگردهمایی ها هستند و در این خصوص به طور مکرر کتابداران در مراکز آموزشی متعدد پیرامون فواید مطالعه و کتابخوانی به سخنرانی پرداخته اند.
خسروی، همچنین به بازدید قریب به 2 هزار نفر از کتابخانه توسط اقشار جامعه و گروه های مختلف سنی اشاره کرد که خدماتی از جمله برگزاری کارگاه های آشنایی با کتابخانه، شیوه جستجوی منابع در نرم افزار کتابخانه ای، بازیابی منابع در قفسه های کتاب برای گروه های بازدیدکننده و خوانش کتاب برای آنان ارائه شده است.
اهدای کتاب به مجتمع فرهنگی و تربیتی امامت، تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)،  معرفی کتب موجود در مجموعه کتابخانه به صورت هفتگی در روزنامه آوای خراسان جنوبی به نام کتابخانه امام رضا (ع) از دیگر اقدامات این کتابخانه در فصل پاییز بود که وی بدان اشاره داشت.
خسروی اظهار کرد: طی این مدت مسئولین این کتابخانه جلسات مختلفی را با مدیران مراکز فرهنگی، گروه های خادمیاری در راستای توسعه خدمات فرهنگی برگزار کردند.
کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند در سال ۱۳۸۱ در قسمتی از باغ اکبریه که کاربری فرهنگی دارد توسط آستان قدس رضوی طراحی و در فضایی به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع و زیر بنای ۸۸۰ متر مربع در دو طبقه افتتاح و در اختیار دوستداران کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید