به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۱۰-۱۰

کتاب گلزار الفت: نگاهي به زندگي و آثار استاد عيسي آلفته منتشر شد

سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی کتاب «گلزار الفت؛ نگاهی به زندگی و آثار استاد عیسی آلفته» تالیف حسین رزاقی و بهزاد نعمتی ویراسته اصغر ارشاد سرابی را در شمارگان 300 نسخه در قطع وزیری منتشر کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، استاد عيسي آلفته يكي از نقاشان آستان قدس رضوي است كه از نوجواني در بارگاه منور رضوی به خدمت پرداخته است.
وی با پشتكار، غيرت و بهره گيري از گنجينه نفايس خطي هنري كتابخانه، توانست به مراتب بالاي هنري برسد و سبك هنري خود را در نقاشي گل و مرغ در خراسان و جهان هنر، تثبيت كند.
عیسی آلفته استاد پرکاری بود که آثار زیادی از خود به یادگار گذاشته و پرورش شاگردان توانمند و جوان، از او چهره اي شاخص در فرهنگ و هنر ایران ساخته است.
وی همچنين در بخش هنري كتابخانه آستان قدس، خدمات بسياري در زمينه نسخ خطي و ميراث كهن كتابخانه انجام داد.
کتاب « گلزار الفت» طی دو فصل به معرفی زندگي، سبك كاري، استادان، همكاران و شاگردان استاد و معرفی آثار ایشان به همراه نومنه تصاویر پرداخته است.
شایان ذکر است سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در مسير انجام رسالت ديرين خود مبني بر معرفي ميراث گرانبهاي موجود درگنجينه رضوي و به عنوان ناشر ميراثي از سال 1397 تا كنون موفق به انتشار 34 عنوان كتاب در زمينه هاي موضوعي فهرست نسخه هاي خطي، معرفي اسناد تاريخي آستان قدس رضوي، معرفي ميراث ديني و فرهنگي موجود در گنجينه رضوي شده است.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید