از سوی کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند
۱۴۰۲-۱۰-۱۳

یکهزار و 100 نسخه مجله تخصصی به آرشیو مطبوعات کتابخانه رضوی اهدا شد

در راستای همکاری های بین کتابخانه ای و همچنین صیانت از میراث مکتوب تعداد یکهزار و 100نسخه مجله از سوی کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند به آرشیو مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اهداء شد.

به گزارش گنجینه رضوی، ابراهیم حافظی رئیس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: مجموعه مجله های اهدایی تخصصی بوده و حوزه های مختلف اعم از علوم انسانی و اسلامی، علوم کشاورزی، مهندسی، علوم پایه، منابع فرهنگی و عمومی و حوزه ورزش، هنر، کودک و نوجوان را شامل می شود.
وی نیمی از منابع اهدایی را دارای درجه علمی- پژوهشی خواند که توسط دانشگاه های مختلف منتشر شده اند و شهرهای تهران، اهواز و بیرجند بیشترین تعداد نشریه را در بین این منابع به خود اختصاص داده اند.
حافظی تصریح کرد: براساس بررسی انجام شده 20 درصد این منابع برای تکمیل آرشیو نگهداری خواهد شد و سایر نسخه ها که مازاد تشخیص داده شده  برای صیانت و تکمیل آرشیوهای دیگر به سایر مراکز آرشیوی و کتابخانه ای اهداء می شود.
وی، کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند را یکی از مهمترین مراکز علمی کشور برشمرد که برای حفاظت بهتر از منابع هر ساله بخشی از آرشیو مطبوعاتی مازاد را به کتابخانه آستان قدس رضوی اهداء می کند.
حافظی، دهه 80 و 90 را دوره زمانی منابع اهدا شده عنوان کرد که کمک قابل توجهی به تکمیل منابع تخصصی آرشیو مطبوعات رضوی کرده است.
شایان ذکر است در پنج سال اخیر بیش از 3هزارنسخه مجله تخصصی از سوی دانشگاه بیرجند به آرشیو مطبوعات کتابخانه آستان قدس رضوی اهداء شده که تاثیر بسزایی در تکمیل مجموعه های مطبوعات علمی سازمان داشته است.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید