به همت اندیشگاه رضوی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی صورت گرفت:
۱۴۰۲-۱۰-۲۳

برگزاری نشست «هوش مصنوعی و امنیت شغلی» در کتابخانه مرکزی رضوی

اندیشگاه رضوی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نشست تخصصی «هوش مصنوعی و امنیت شغلی» را برگزار کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، در این نشست که در سالن اجتماعات کتابخانه و موزه وزیری یزد برگزار شد، مهدی رضایی مدرس مهارت های توسعه فردی، به تاثیر هوش مصنوعی در تغییر ماهیت کاری اشاره کرد.
وی گفت: هوش مصنوعی و آینده پژوهی را باید جدی گرفت و باید بررسی کرد که تکنولوژی ها چه نقشی را در زندگی ایفا می کنند و چشم انداز آن مورد بررسی قرار گیرد.
رضایی  افزود: رویدادهایی ممکن است زندگی انسان را تحت تاثیر قرار دهد که یکی از این رویدادها پیشرفت سریع تکنولوژی است، به طوریکه هر 10 سال یکبار 47 درصد مشاغل از بین می رود
وی ضمن تاکید بر اینکه در دنیای فعلی باید قوه تشخیص را بالا برد، تصریح کرد: سواد قدرت تشخیص را بالا می برد و علم با عمل معنا می شود.  
رضایی ادامه داد: اگر امنیت شغلی می خواهیم باید بدانیم همه چیز در دنیا شکست می خورد و از بین می رود و بر این اساس شغل انتخاب نمی کنیم بلکه حرفه انتخاب می کنیم تا با افزایش مهارت حرفه ای در دنیای امروز از تکنولوژی عقب نمانیم .
وی همچنین با بیان اینکه هوش مصنوعی  نمی تواند شغل من را از بین ببرد، این تکنولوژی را دستیاری برای حرفه های شغلی برشمرد.
این مدرس افزود: مغز ما تکنیک هایی بلد است که جلوی رشد ما را بگیرد که همان بهانه است و ما با ارتقاء قوه تشخیص این بهانه از بین می بریم و برای این کار نیاز به رشد قوه تشخیص است.
شایان ذکر است اندیشگاه رضوی به منظور فراهم کردن فضایی بایسته برای حضور، گفتگو و تضارب آرا اندیشمندان در حوزه‌های مختلف علوم به ویژه علوم انسانی در کتابخانه حرم مطهر امام رضا (ع) از سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی و مشغول خدمت است.
تداوم شیوه گفت و گو و بحث عالمانه برای دستیابی به حقیقت با توجه به سیره امام رضا (ع)، تحقق عملی کرسی‌های آزاداندیشی، شناسایی روشمند مهمترین پرسشها و فرضیه‌های موجود در آثار مکتوب متفکران حوزه علوم انسانی و فراهم ساختن شرایط و امکانات لازم برای گفت و گوی نقادانه درباره آنها از اهداف مهم راه‌اندازی این اندیشگاه است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید