در نشست تخصصی «تفسیر آیه تبلیغ» تالار محققان کتابخانه مرکزی عنوان شد:
۱۴۰۲-۱۱-۰۷

آیه تبلیغ، برهانی بر حقانیت ولایت امیرمومنان علی (ع)

استاد حوزه و مبلغ علوم دینی در نشست تخصصی «تفسیر آیه تبلیغ»، این آیه را برهانی بر حقانیت ولایت امیرمومنان علی(ع) عنوان کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت الاسلام و المسلمین علی سریع در این نشست که توسط تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در محل تالار کنفرانس کتابخانه برگزار شد، در تفسیر آیه تبلیغ گفت: خداوند در جای جای قرآن از آیات بینات یاد کرده است که مي تواند معجزات و دلايل نبوت انبياء و یا آيات قرآن كه بر پيامبر(ص) نازل شده، باشد.
وی، مقام ابراهیم(ع)، چاه زمزم، حجرالاسود، هجر حضرت اسماعیل را از بینه های الهی خواند و رکن یمانی که محل ورود فاطمه بنت اسد مادر امیرمومنان علی(ع) که از آن محل وارد خانه کعبه شد را از دیگر بینه های قرآن برشمرد.   
سریع افزود: این آیه حکم به ماموریتی دارد که ذات اقدس الهی از پیامبر اکرم(ص) مطالبه کرده است، مطالبه ای که 23سال رسالت پیامبر را بر آن معلق کرده و آن ابلاغ ولایت امام علی(ع) است.
وی تصریح کرد: در نحوه تبلیغ رسول خدا(ص) در غدیر خم از مجموع واژه هایی استفاده شده که آن واژه ها به طور فراوان در بیانات ائمه معصوین(ع) به چشم می خورد.
سریع ادامه داد:  کلمات نصب، جعل، اقامه، عقد از آن جمله اند و همگی این کلمات ما را به سوی حقیقتی سوق می دهد که رسول خدا در واقعه غدیر در مقام ایجاد ولایت و امامت امام علی(ع) به پا خواست.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید