۱۴۰۲-۱۱-۱۲

اصول اساسی کار گردانی سینما : پیش از فیلمبرداری ، فیلم خودرا ببینید

کتاب اصول اساسی کار گردانی سینما که در بین کتابهای کارگردانی منحصر به فرد است ، روشهای روشنی برای ترجمه یک فیلمنامه به صفحه ارائه می دهد.

پدیدآور: نیکلاس تی پروفرس
مشخصات نشر: تهران: بنیاد سینمایی فارابی، 1394
مشخصات ظاهری: 591ص.
شماره راهنمای دیویی: الف318ب430233/791
موجود در تالار قفسه باز بانوان
«اصول کارگردانی فیلم» به کارگردان های تازه کار یک روش ارگانیک می دهد تا امکان نمایش کامل یک فیلمنامه را بر روی صفحه نمایش به دست آورند. این کتاب که در بین کتابهای کارگردانی منحصر به فرد است ، روشهای روشنی برای ترجمه یک فیلمنامه به صفحه ارائه می دهد. با استفاده از فیلمنامه به عنوان یک طرح کلی ، خواننده از طریق تکنیک های خاصی هدایت می شود تا اجزای آن را به یک داستان تصویری ترجمه کند. این کتاب مفاهیم و اصطلاحات اساسی را معرفی می کند.
کتاب «اصول کارگردانی سینما»مناسب برای فیلمنامه نویسان و کارگردانان مشتاق است.اصول کارگردانی فیلم به فیلمسازان کمک می کند تا داستان خود را روی صفحه زنده کنند. این کتاب دارای بخشهای جدیدی در زمینه "سازماندهی عمل در صحنه " و "سازماندهی اقدام در صحنه روایت" میباشد. توسط نویسنده ای با 25 سال سابقه تدریس کارگردانی نوشته شده است.نویسنده برای بیان نکات خود از نمودارهای طبقه و تصاویر استوری بورد فوق العاده استفاده می کند.
بخشی از متن کتاب: یک کارگردان خوب فیلم ویژگی های بسیاری باید داشته باشد: قدرت تخیل، پی گیری، شناخت از حرفه اش، شناخت از مردم، قابلیت کار با دیگران، تمایل به قبول مسئولیت، جرئت بنیه، و بسیاری دیگر. اما مهمترین ویژگی که می توان آموخت، چیزی که اگر نباشد باقی ویژگی ها را بی اثر خواهد کرد، درک روشن است- درک روشن از داستان و نقش هر یک از عناصر آن در کل داستان، و سپس درک روشن از این که چه چیزی باید به تماشاگر منتقل شود. آلفرد هیچکاک گفته بود اگر مدیر دانش کده ی سینما بود، اجازه نمی داد تا دوسال نخست دانش جو به دوربین نزدیک شود، در دنیای امروز اگر آن دانش کده بود، زود از دانش جو خالی می شد، زیرا دوربین گواه معتبری است بر این که شخص به راستی پی جوی هنر فیلم سازی است. اما با این وجود، چیزهایی هست که همه، قبل از بدست گرفتن دوربین، باید آن ها را بدانند، بنابراین ما سفر خود را با معرفی زبا فیلم و قوانین دستوری آن شروع می کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید