۱۴۰۲-۱۱-۱۲

در باب زندگی مینیمالیستی: خداحافظ وسایل اضافه

رازی که هر خواننده ای را مجاب خواهد کرد تغییراتی اساسی در سبک زندگی خود پدید آورد و با اتکا به دستورالعمل‌های فلسفه‌ی مینیمالیستی، شیوه‌ی متفاوتی از گذران حیات را انتخاب نماید.

پدیدآور: فومیو ساساکی
مترجم: شبنم سمیعیان
مشخصات نشر: تهران: ققنوس، 1400
شماره رده بندی:  د 159 س 5/648
راز خوشبختی در هرچه کمتر داشتن است. به همین دلیل، باید هرچه سریع‌تر با خرت‌وپرت‌هایی که اطرافتان را فرا گرفته وداع کنید. باید زودتر دست به کار شوید و در اولین فرصت از شر وسایل اضافی خلاص شوید. آن‌وقت مجال نفس کشیدن خواهید یافت... آن‌وقت زندگی را از نو آغاز خواهید کرد! این نوشته ها اصلی‌ترین پیامی‌ست که کتاب در باب زندگی مینیمالیستی دربردارد. فومیو ساساکی  در این اثر شنیدنی با شرح فلسفه‌ی مینیمالیستی و پی‌گیری شعارهای آن در سنت‌های فکری شرق و غرب (از بودیسم تا استیو جابزیسم!) نشان می‌دهد که شادی و سعادت برخلاف آنچه از کودکی به ما گفته‌اند و آموخته‌اند، نه در بیشتر داشتن، بلکه در کمتر داشتن است.
ساساکی در بخشی از مقدمه‌ی کتاب، با لحنی صادقانه و تأثربرانگیز چنین نوشته است: «شاید برخی از شما فکر کنید که من بازنده‌ای بیش نیستم: آدم بالغ مجردی که هیچ پولی ندارد. منِ سابق اگر قرار بود چنین چیزی را تأیید کند حسابی شرمنده می‌شد. در گذشته از غروری کاذب لبریز بودم؛ اما صادقانه بگویم که دیگر هیچ اهمیتی به این چیزها نمی‌دهم. دلیلش هم بسیار ساده است: همین‌گونه که هستم کاملاً احساس خوشبختی می‌کنم.» هدف فومیو ساساکی از نوشتن کتاب در باب زندگی مینیمالیستی، چیزی جز این نبوده که راز خوشبختیِ خاص خود را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید