۱۴۰۲-۱۱-۱۶

Imam Khomeini and the Islamic Revolution

این کتاب در واقع مقالات و صحبت های امام خمینی درباره انقلاب اسلامی ایران می باشد که موضوع بندی شده و به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

کلمه انقلاب در لغت به معنای بازگشت از یک مکان به مکان دیگر، تغییر و تحول می باشد .یکی از هدف های انقلاب اسلامی ایران ایجاد عدالت، برابری، آزادی، استقلال و آرامش برای مردم جامعه بود که امام خمینی (ره) برای دستیابی به اینها بسیار تلاش کردند.مواردی که باعث شدند مردم از شاه ناراضی باشند، دیدگاه ضددینی شاه، وجود اختلاف طبقاتی بین مردم و وابستگی به بیگانگان بود.
نظریه هایی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند عبارتند از: نظریه توطئه، نظریه نوسازی،نظریه اقتصادی، نظریه مذهبی، نظریه استبدادی. انقلاب برای محقق شدن باید این ویژگی ها را داشته باشد محبوب باشد و توسط گروه بزرگی از مردم اتفاق بیفتد، آمیخته با خشم باشد ،باعث ایجاد تغییراتی همه جانبه در کشور شود، یکدفعه،سریع و غیرقابل پیش بینی است.
بنابرنظر امام خمینی (ره) ساختار کلی جامعه بدین صورت است که سیاست ها، اقتصاد و فرهنگ در جامعه به یکدیگر و علی الخصوص به رهبری دینی جامعه مرتبط هستند. نظرات مردم در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین خاطر اکثر قوانین و مقررات جامعه را با توجه به نظرات و مشورت با آنها وضع کرده اند. کتاب حاضر دارای 248 صفحه و 9 بخش است که اطلاعات جامعی به پژوهشگران ارائه می کند.

Translator: Mohsen Dehghani
Dewey NO: 955083K45

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید