به همت اندیشگاه رضوی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۱۲-۰۷

تاثیر انقلاب اسلامی در رشد اسلام گرایی در آمریکا تبیین شد

تاثیر انقلاب اسلامی در رشد اسلام گرایی در آمریکا به همت اندیشگاه رضوی، سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی نشستی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گنجینه رضوی، در این نشست که در محل تالار کنفرانس کتابخانه مرکزی رضوی برگزار شد، دکتر مصطفی رحمانی رئیس پیشین دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، وقوع انقلاب اسلامی را یکی از مهمترین واقعه های عصر حاضر توصیف کرد که موجب توسعه اسلام در اقصا نقاط دنیا شد.
وی تصریح کرد: این انقلاب زمینه پرورش رهبران قیام ها و جنبش های آزادی خواهانه ای همچون مالکوم ایکس و امام عبدالعلی موسی بود که با الگو برداری از انقلاب ایران در مسیر اعاده حق خود در مقابل کشورهای استعمارگر و نژادپرست قدم برداشتند.
رحمانی تصریح کرد: انقلابی که در ایران بر پایه ولایت فقیه شکل گرفت باعث شده است نگاه دنیا برجایگاه ایران در عرصه ملی، بین المللی، نفوذپذیری و قدرت فراتر از آن باشد که ما در داخل به کشور خود داریم.
وی، ایمان قاطع، لیاقت و کاردانی، عدم درماندگی، ملاحظه شرایط خاص سیاسی، جواب قطعی به مسائل روز و منادی آزادی بودن را از جمله عوامل موفقیت در گسترش سیطره اسلام توصیف کرد که الگوی امام در مسیر انقلاب قرار گرفت.
این سخنران همچنین ضمن تشریح الگوبرداری امام راحل (ره) از پیامبر (ص) در تحقق و توسعه اسلام در کشور گفت:  این انقلاب بهای خون هزاران هزار شهید است و امیدواریم ما از این روزمرگی جدا شویم تا بتوانیم حقیقت را ببینیم و دستاورد انقلاب اسلامی را در آینه چشمان آزادگان جهان نظاره گر باشیم.
 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید