به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۱۲-۱۶

مراسم تجلیل از نیم قرن فعالیت یارصادق انقلاب مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره) برگزار می شود

سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در هشتمین سالگرد مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره)، 19 اسفندماه مراسم تجلیل از نیم قرن فعالیت یار صادق انقلاب را در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی رضوی برگزار می کند.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی دبیر برگزاری این مراسم با اشاره به ابعادی از شخصیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره)، ایشان را شخصیتی کم نظیر معرفی کرد که در دوران پهلوی برای پیروزی و حاکمیت نظام اسلامی در کنار همرزمان خود مجاهدانه تلاش کرد و بعد از پیروزی انقلاب با یک مدیریت جهادی و نگاهی افق مند برگرفته از اندیشه های امامین انقلاب در مسئولیتی که به  او سپرده شده بود جهادگونه عمل کرد.
وی با اشاره به اینکه تولیت فقید نگاه تمدنی به آینده آستان قدس رضوی داشت، تصریح کرد: مدیریت مجموعه بزرگی همچون آستان قدس رضوی که سیاست اصلی آن فرهنگی است ولی ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی هم دارد، کار بزرگی است که آیت‌الله واعظ طبسی با ارائه یک الگوی مدیریتی جدید به خوبی از عهده آن برآمد.
حسینی، برگزاری نمایشگاه «نیم قرن فعالیت یار صادق انقلاب» با محوریت روایتی کوتاه از نیم قرن خدمت مجاهدانه مرحوم آیت الله واعظ طبسی را یکی از برنامه های این مراسم عنوان کرد که در ورودی تالار قدس برگزار می شود.
وی گفت: در این نمایشگاه در قالب 37 قطعه تصویر متن نوشته، برگی از دفتر زندگی ایشان ازجمله دوران طلبگی، آشنایی با امام و فعالیت های سیاسی قبل از انقلاب، انتصاب به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، خدمت گذاری در عرصه های مختلف از جمله بازسازی هویزه، ایجاد زیرساخت ها و ابنیه ملی و بین المللی و توسعه حرم مطهر رضوی به حدود یک میلیون متر مربع پرداخته شده است.
حسینی افزود: این نمایشگاه در قالب بنر در ابعاد بزرگ با عنوان «یار صادق انقلاب» روبه روی باغ رضوان نیز برگزار شده است.
وی همچنین به چاپ ویژه نامه «یارصادق» در صفحه رواق روزنامه قدس اشاره کرد که پیرامون شخصیت و عملکرد تولیت فقید به مصاحبه با چهره های برجسته دینی، حوزوی، سیاسیون و قائم مقام های اسبق آستان قدس رضوی در دوران حضور ایشان پرداخته است.
سیدجلال حسینی، چاپ کتابچه با محور خدمات تولیت فقید در نیم قرن گذشته را از دیگر اقداماتی برشمرد که در خصوص برگزاری مراسم به انجام رسیده است.
یادآور می شود این مراسم با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، تولیت اعتاب مقدس ایران و شخصیت های برجسته سیاسی و فرهنگی، لشکری و کشوری روز شنبه 19 اسفندماه ساعت 8:30 در تالار قدس برگزار خواهد شد.  

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید