۱۴۰۳-۰۱-۱۶

تمبرکشورهای مختلف اسلامی با محوریت فلسطین در موزه حرم رضوی به نمایش در آمد

گنجینه تمبر ، اسکناس و سکه موزه رضوی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس صدها قطعه تمبر با محوریت فلسطین و مقاومت، چاپ شده در کشورهای مختلف جهان را به نمایش گذاشته است.

به گزارش گنجینه رضوی، محمد حسین یزدی‌نژاد، مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی اقدام کشورهای مختلف در انتشار تمبر با محور فلسطین را در راستای دفاع از آرمان آزادی فلسطین، حفظ مسجدالاقصی ، معرفی قبه الصخره عنوان کرد.
وی، تصویر قدس در چنگال صهیونیست بین الملل، تصویر شهید شیخ راغب حرب روحانی مبارز لبنانی و امام جمعه اهل سنت و حاکم شرع دادگاههای شهر صور لبنان که در سال 1362 ش به دست دژخیمان صهیونیست به شهادت رسید، تصاویر خرابیهای اطراف مسجدالاقصی به دست صهیونیست ها، تصاویر به آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیستها ، سلطان صلاح الدین ایوبی سردار کشورهای اسلامی در جنگهای صلیبی که بیت المقدس را در سال 1187 م . از چنگال آنها آزاد کرد، کودکان یتیم فلسطین را از جمله موضوعات تمبرهای به نمایش درآمده عنوان کرد.
تصویر شهید عزالدین قسام از مجاهدان و عالم مسلمان جنبش ضد استعماری اعراب بر علیه انگلیس غاصب که در سال 1314 ش در جنین به شهادت رسید، تصویر شهید سلیمان خاطر از افراد پلیس مرزی مصر که در سال 1364 به دست رژیم صهیونیستی  پس از کشتن 7 سرباز صهیونیست در صحرای سینا به شهادت رسید، تصویر مبارزین شهید فلسطینی که علیه صهیونیستهای خونخوار قیام کردند، شهید سید عباس موسوی رهبر فقید حزب الله لبنان ، به آتش کشیدن تانک مرکاوا ارتش صهیونیستی به دست مبارزین فلسطینی، تصویر شهید دکتر فتحی شقاقی از مبارزان فلسطین، فارغ التحصیل رشته پزشکی و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از دیگر موضوعات تمبرهای به نمایش در آمده است که یزدی نژاد به آن اشاره کرد.
وی، ایران ، اردن ، لیبی ، کویت ، موریتانی ، عربستان صعودی ، مراکش ، اندونزی ، مالزی ، جمهوری نیجر ، تونس، پاکستان، یمن، قبرس، گامبیا، سنگال، سومالی، عراق، سوریه، جمهوری مالی، شیخ نشین ابوظبی، قطر، شیخ نشین شارجه، مصر را از جمله کشورهای جهان اسلام برشمرد که به چاپ تمبر با موضوع فلسطین و روز جهانی قدس اقدام کرده اند.
شایان ذکر است این نمایشگاه در محل گنجینه تمبر ، اسکناس و سکه موزه رضوی از 15 فروردین ماه به مدت 10 روز در معرض بازدید عموم قرار دارد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید