۱۴۰۳-۰۱-۲۷

پاسخ به شوق کتابخوانی در کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)

کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) یکی از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی است که موفق شده است با اجرای طرح‌های متنوع در جذب مخاطب موفقیت حداکثری را کسب کند.

به گزارش گنجینه رضوی، با توجه به تاكيدات توليت معزز آستان قدس رضوي مبني بر توجه به مناطق محروم و كم‌برخوردار، كاركنان كتابخانه مجتمع فرهنگي امام خميني(ره) در منطقه كم برخوردار خواجه ربيع، با انجام فعاليت‌های فوق برنامه و خلاقانه برای گسترش فرهنگ كتابخواني و ارتقاي سطح سواد اطلاعاتي مراجعان خود تلاش بسیار کرده اند.

برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی
علیرضا ارجمندی، رئیس کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاري كارگاه آموزشي نحوه خلاصه نويسي كتاب، كارگاه نقد و بررسي كتاب، برگزاري كارگاه هاي آموزشي با موضوعات مختلف مورد نياز مراجعان را بخشی از این فعالیت های این کتابخانه عنوان کرد که در راستای جذب مخاطبان به محیط های فرهنگی صورت می پذیرد.
وی تصریح کرد: این مجموعه فرهنگی برای تامین خواسته های اعضای خود تلاش داشته است تا از بهترین اساتید در مهارت های مختلف برای برگزاری این کارگاه ها بهره مند شود و بدین منظور ضمن هماهنگي با اساتيد مختلف دانشگاهی به برگزاری كارگاه هاي متعدد با موضوعات مختلف در اين كتابخانه اقدام کرده است.
ارجمندی، كارگاه مشاوره و هدايت تحصيلي ويژه دانش آموزان مقطع نهم،كارگاه نويسندگي خلاق، كارگاه آشنايي با آسيب هاي فضاي مجازي براي مراجعان و والدين، كارگاه قصه گويي ويژه والدين، كارگاه خلاصه نويسي و نقد كتاب، همايش آموزش درس فيزيك،كارگاه كاردستي، كارگاه آموزش مهارتهاي زندگي برای والدین، کلاس آموزش زبان انگلیسی، كارگاه آشنايي با مهارتهاي تند خواني، كارگاه آموزش اطفا حریق وكار با كپسول هاي آتش نشاني،كارگاه سنجش سرعت تست زني ويژه كنكوري ها را از جمله این كارگاه ها و همايش ها عنوان کرد.

برای اولین بار در این کتابخانه . . .
بسياري از فعاليت¬هاي فوق برنامه  انجام گرفته در اين كتابخانه به صورت خلاقانه و براي اولين بار در سطح كتابخانه ها اجرا مي شود.
وی با بیان این مطلب، به معرفی این برنامه ها پرداخت و معرفي دختر محجبه و كتابخوان كتابخانه به مناسبت روز حجاب، تقدير از سادات كتابخوان رضوي به مناسبت عيد غدير، معرفي دختران كتابخوان رضوي به مناسبت هفته كتاب، برگزاري نمايشگاه تخصصي كتب مرجع ويژه نوجوانان، معرفي اعضا بسيجي وكتابخوان به مناسبت روز بسيج را از جمله آن معرفی کرد.

کمک به تجهیز کتابخانه های مدارس
ارجمندی، در کنار اشاره به سایر فعالیت هایی که به صورت مشترک در تمامی کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی انجام می شود، به فعالیت های خیرخواهانه کتابداران این مجموعه در تجهیز کتابخانه های مناطق کم برخوردار اشاره کرد.
وی گفت: یکی از مهمترین و کاربردی ترین فعالیتهای فوق برنامه این کتابخانه ، آماده سازی و تجهیز کتابخانه های مدارس و مساجد مناطق روستایی و کم برخوردار است و كتابداران اين كتابخانه در راستاي تجهيز و تكميل كتابخانه هاي آموزشگاهي همچون آموزشگاه نرجس خاتون يكي از محلات كم برخوردار تربت جام، هنرستان مطهري، آموزشگاه هاشمي رفسنجاني در انتهاي بلوارپنج تن، آموزشگاه سزاوار، آموزشگاه شهيد رحيم زاده، آموزشگاه بيت المقدس، مركز يادگيري محلي دانش در شهرك توس ويژه اتباع ، آموزشگاه شهيد عليمرداني در يكي از روستاهاي تربت جامو دیگر مراکز فعاليت فراواني داشته و همچنان دارند.
کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) یکی از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی است که همزمان با ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام خجسته و مبارک میلاد مسعود یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیه ا… الاعظم (عج) در سال ۱۳۷۹ در مجاورت آرامگاه خواجه ربیع با زیربنایی حدود 1800 متر مربع افتتاح شد و در حال حاضر یکی از مراکز فرهنگی پررفت و آمد است که گروه‌های سنی مختلف از خدمات آن بهره‌مند هستند.  

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید