۱۴۰۳-۰۳-۲۰

بانوی اندلس (پژوهشی مستند و بدیع پیرامون شخصیت و زادگاه مادر گرامی امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و فاطمه معصومه (سلام الله علیها).

کتاب بانوی اندلس، پژوهشی درخصوص شخصیت و زادگاه وشیوه زندگانی، مادر گرامی امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و فاطمه معصومه سلام الله علیها است و بر اساس مستندات روایی و تاریخی نوشته شده است.

🔻کتاب بانوی اندلس، پژوهشی مستند و بدیع پیرامون شخصیت و زادگاه مادر گرامی امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و فاطمه معصومه سلام الله علیها است و بر اساس مستندات روایی و تاریخی نوشته شده است.

🌀در تمام منابع یک نام در بین اسامی مادر گرامی امام رضا (ع)، مشترک است: «خیزران المرسیّه» بانوی بلند قامتِ اهل مُرسیه. همین نام مشهور هم تحلیل‌گران را به یافتن این شهر واداشت. مُرسیه به عنوان زادگاه بانو خَیزُران در منطقۀ جنوب شرقی اسپانیا و در غرب دریای مدیترانه واقع شده است اما او را به کشورهای مختلفی در قاره های اروپا و افریقا از جمله اسپانیا، فرانسه، تونس، مصر، الجزائر، سودان و یونان نسبت ‌می‌دهند.

✅در این کتاب هم از زندگانی مادر گرامی امام رضا (ع) می‌خوانیم و هم از فتوحات و تاریخ سیاسی اسلام در جنوب غربی اروپا که سبب شد تا بانو از اسپانیا و از غرب دریای مدیترانه به سواحل آفریقا و از آنجا به دریای سرخ و در پایان به مدینه منوره بیاید. سید محمدصادق مصباح موسوی در انتهای هم پاسخی بر شبهات اعتقادی از جمله: «فلسفۀ جهاد اسلامی، علت تعدد زوجات امامان (ع)، چگونگی تکلم فرزند در رحم مادر، قداست و طهارت محض مادران ائمه و ... می‌دهد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید