به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی انجام شد
۱۴۰۳-۰۶-۱۱

آشنایی زائران با مشاهیر مدفون در حرم رضوی در مسابقه ویژه ایام پایانی صفر

هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر، مسابقه «مشاهیر مدفون در حرم را بشناسیم» به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ویژه زائران و مجاوران در مشهدمقدس در حال برگزاری است.

به گزارش گنجینه رضوی، این مسابقه از جمله برنامه‌های نمایشگاه فرهنگی «گذر نور در محضر آل محمد (ع)» به مناسبت بزرگداشت ایام پایانی ماه صفر است که اجرای آن توسط اداره اسناد آستان قدس رضوی با هدف آشنایی هر چه بیشتر بازدیدکنندگان نمایشگاه با مشاهیر مدفون در این بارگاه ملکوتی، از 10 شهریورماه 1403 در پیاده‌راه آیت الله واعظ طبسی در جوار حرم مطهر آغاز شده است.  
به منظور اجرای آن، نام یکی از مشاهیر مدفون در حرم مطهر رضوی همچون آیت الله سیدجواد حسینی خامنه‌ای، عباس میرزا نائب‌السلطنه، الله وردی‌خان گرجی، شهید حجت‌الاسلام سید رضا کامیاب، دکتر احمدعلی رجایی بخارایی، آیت‌الله میرزا حسن علی مروارید و..، به انتخاب تصادفی زائران و مجاوران، در اختیار آنان قرار می‌گیرد. 
شرکت‌کنندگان در مسابقه با تهیه عکسی موبایلی از کارت انتخابی خود که به اطلاعات مختصری درباره یکی از مشاهیر مدفون در حرم رضوی مزین است، به حرم مطهر مراجعه و مقبره شخصیت مورد نظر خود را پیدا کرده و با آن مقبره، عکس تهیه می‌کنند.
سپس این عکس را باید به محل غرفه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در نمایشگاه پیاده‌راه آیت الله واعظ طبسی نشان داده یا برای برگزارکنندگان مسابقه ارسال کنند. از طرف این سازمان، هدیه‌ای فرهنگی به برگزیدگان مسابقه اعطا خواهد شد. 
لازم به ذکر است، این سازمان با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی، از ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه سال جاری در محل نمایشگاه گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع) در جوار بارگاه نورانی امام هشتم (ع)، پذیرای زائران و مجاوران است. 
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید